قاچاق کوکائین؛ جنگ در اروپا

اروپا درحالی در شرق جنگی آشکار را در اوکراین شاهد است که در غرب و در دو کشور هلند و بلژیک بعنوان درگاه اصلی ورودی کوکائین به اروپا و بازار چندین میلیارد دلاری برای باندهای مواد مخدر آمریکای لاتین، درگیر جنگی خاموش است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، تارنمای نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز با پرداختن به این موضوع نوشت: بلژیک و هلند با دو بندر « آنتورپ » (Antwerp) و «روتردام» (Rotterdam)، دو ورودی اصلی کوکائین کارتل های آمریکای لاتین به کل قاره اروپا به شمار می روند.

افزایش بهت آور ورود مواد مخدر به اروپا

بنابراین گزارش، حجم مواد مخدر مصادر شده از بندر آنتورپ بلژیک در سال ۲۰۲۲ یکصد تن بود که این میزان نسبت به سال قبل از آن ۲۳ درصد افزایش داشته.

آخرین تحولات اوکراین| مخالفت دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا با حذف روسیه از این سازمان

افزایش این حجم از مواد مخدر قاچاق شده از آمریکای لاتین به این بخش از اروپا باعث بهت مقامات ارشد بلژیک شده بطوری که «وینسنت ون پتگم» (Vincent Van Peteghem) وزیر دارایی بلژیک دراین خصوص به خبرگزاری آسوشتیدپرس به صراحت گفت: این برای ما بهت آور است، این بدین معنی است که ورود مواد مخدر به سرتاسر اروپا از طریق بنادر بلژیک رو به فزونی است.

کشف ۵۰ تن مواد مخدر در بندر روتردام

این گزارش می افزاید بندر روتردام هلند نیز شاهد افزایش فزاینده قتل و ارعاب بوده چراکه کارتل های مواد مخدر برای محافظت از بازار چندمیلیارد دلاری خود در این بخش از جهان به هراقدامی مبادرت می کنند. سال گذشته میلادی ۵۰ تن کوکائین در این بندر کشف شد که در کنار آمار مربوط به بندر آنتورپ در بلژیک، یک رکورد محسوب می شود.

یک کیلو کوکایین ۵۰۰ یورویی در کلمبیا، ۷۰هزار یورو در اروپا ارزش دارد- جنگی خاموش در بلژیک و هلند

این نشریه آمریکایی در ادامه این گزارش می نویسد به گفته مقامات ارشد پلیس بلژیک؛ اروپا برای کارتل های مواد مخدر آمریکای لاتین یک بازار داغ و پرمنفعت به شمار می رود، چراکه بسته یک کیلویی کوکائین که در کلمبیا تولید می شود ۵۰۰ یورو معادل ۵۳۰ دلار ارزش دارد، اما زمانی که این بسته به خیابان های شهرهای اروپا برسد ارزش آن به ۷۰هزار یورو می رسد، اکنون جنگی خاموش توسط باندهای مواد مخدر دراین بخش از اروپا با ارعاب و تهدید درجریان است .

زندگی پنهانی مقامات بلژیکی – فرار وارث سلطنت هلند

این گزارش می افزاید، وضعیت در بلژیک در پی نزاع های بوجود آمده ناشی از ارعاب و تهدید بر سر قاچاق مواد مخدر به حدی رسیده است که «وین سنت کوئیکن بورن» (Vincent Van Quickenborne) وزیر دادگستری این کشور با آشکار شدن شواهدی دال بر اینکه ممکن است وی از سوی باندهای مواد مخدر ربوده و یا حتی کشته شود، ناگزیر است تا در خفا زندگی کند.

این نشریه آمریکایی می نویسد وضعیت با وجود باندهای مواد مخدر به اندازه ای خطرآفرین بوده که در پی یک تهدید ناشناس که بنابر شواهد مرتبط به باندهای مواد مخدر بود، «شاهزاده آمالیا» (Prince Amalia) وارث تاج و تخت هلند ناگزیر شده تا ادامه تحصیل را رها کرده و به کشورش بازگردد.

سن فروشندگان مواد مخدر در بلژیک ۱۲ تا ۱۴ سال

مقامات پلیس در بلژیک نسبت به پایین آمدن سن فروشندگان مواد مخدر در شهرهای این کشور ابراز نگرانی کرده اند؛ آنها اکنون فروشندگان نوجوان ۱۲ و ۱۴ ساله را مشاهده می‌کنند.

انتهای پبام/

کد خبر: 1167183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =