از بین‌ رفتن ۴۰ هزار شغل در دانشگاه‌های استرالیا/ ۲۱ دانشگاه به اتهام سرقت حقوق کارکنان تحت بررسی‌اند

گزارش‌ها از وضعیت بحرانی در دانشگاه‌های استرالیا حکایت دارند؛ به طوری که ۴۰ هزار شغل در دانشگاه‌های این کشور در فاصله سال‌های ۲۰۲۰ تا۲۰۲۱ از بین رفته و ۲۱ دانشگاه استرالیایی هم به اتهام سرقت حقوق کارکنان در ۲ سال گذشته تحت بررسی‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ۱۰ سال از اصلاحات آموزش عالی دولت استرالیا می‌گذرد. کارشناسان معتقدند این اصلاحات شرایط کار و حقوق دانشگاهیان این کشور را وخیم‌تر کرده است.

سهم دانشجویان بین‌المللی از بازار آموزش عالی جهان

بر اساس نظرسنجی‌ها اغلب کارکنان دانشگاهی با مشکلاتی مانند ساعات طولانی کار، استرس، ناامنی شغلی و نبود تعدل بین کار و زندگی مواجه هستند. سیاست‌های اصلاحی آموزش عالی استرالیا، سبب اتکای بیش از حد به جذب دانشجویان بین‌المللی برای تامین مالی شده است.

شیوع بیماری کرونا، دانشگاه‌های استرالیا را تحت فشار قرار داد؛ چرا که دانشگاه‌های مجبور بودند برای جبران کسری‌های مالی ناشی از کاهش شدید تعداد دانشجویان بین‌المللی، تلاش کنند. در این شرایط، دولت استرالیا نسبت به مشکلات مالی بیش از ۱۷ هزار کارمند در دانشگاه‌های دولتی منفعل مانده است.

آموزش عالی استرالیا با کاهش ۹.۳ درصدی بودجه مواجه است

دولت همچنین بودجه خوابگاه‌های دانشجویی و کمک هزینه برخی رشته‌ها مانند رشته‌های علوم انسانی را کاهش داده است. هدف از کاهش هزینه، کمک به رشته‌های علوم انسانی، تشویق دانشجویان به سوی رشته‌های با اشتغال بیشتر است.

آلیسون بارنز رئیس اتحادیه ملی آموزش عالی استرالیا (NTEU)، معتقد است که این شیوه برنامه‌ریزی برای آموزش عالی منجر به کاهش ۹.۳ درصدی بودجه کلی شده و در نتیجه دانشگاه‌ها مجبور به جبران کسری بودجه خواهند شد. البته گمانه‌زنی‌هایی در این زمینه وجود دارد که سیاست‌های جدید دولت کارگری آنتونی آلبانیز، به آموزش عالی کمک خواهد کرد.

بیش از ۴۰ هزار شغل در دانشگاه‌های استرالیا در فاصله سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ از بین رفت؛ چرا که دولت برخی دانشگاه‌ها را خودسرانه حذف کرد. برخی دانشگاه‌ها برای جلوگیری از تعطیلی مشاغل، کاهش ۱۵ درصدی حقوق‌های کارمندان را در دستور کار خود قرار دادند. البته برخی ۲۱ دانشگاه استرالیایی هم به اتهام سرقت حقوق کارکنان در ۲ سال گذشته تحت بررسی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167216

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =