سواد رسانه‌ای، بهترین ابزار دفاعی ما در برابر امپراتوری دروغ رسانه‌ای دشمن

فرمانده سابق انتظامی استان همدان گفت: امروز رسانه ابزاری قدرتمندی در دست دشمنان است‌ که‌ سواد رسانه‌ای بهترین ابزار دفاعی ما در این عرصه است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز، علی کامرانی صالح فرمانده سابق انتظامی استان همدان در جمع اصحاب رسانه و در جریان “اولین همایش شورای مرکزی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران استان همدان" ضمن تبریک ولادت حضرت صدیقه کبری(س) بیان کرد: سرعت عمل و جذب مخاطب از اساسیترین موضوعات حائز اهمیت در رسانه است که فعالین این حوزه وظیفه دارند درباره صحت اخبار تحقیق کنند. امروز رسانه ابزاری قدرتمند در دست دشمنان است‌ که‌ سواد رسانهای بهترین ابزار دفاعی ما در این عرصه است.

وی عنوان کرد: رسانه یکی از موضوعات بسیار مهمی است که از گذشته وجود داشته و هرچه زمان می‌گذرد اهمیت و تاثیرگذاری آن بر افکار عمومی جامعه بیشتر خود را نشان می‌دهد و به همین دلیل است که بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) سال‌های قبل فرمودند: دنیا براساس تحقیقات می‌چرخد. امروزه رسانه ابزار مهمی درحوزههای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی در اختیار دشمنان است‌.

سواد رسانه‌ای، بهترین ابزار دفاعی ما در برابر امپراتوری دروغ رسانه‌ای دشمن

سواد رسانه‌ای، بهترین ابزار دفاعی ما در برابر امپراتوری دروغ رسانه‌ای دشمن

کامرانی صالح در ادامه افزود: اما افرادی که در حوزه رسانه مشغول به فعالیت هستند باید به چند نکته بسیار مهم توجه ویژه نمایند، یکی از آن ها  بحث مخاطب شناسی است. یعنی این که نظر مخاطبان را به چه شکلی جلب کنیم که به اخبار و پیامهای ما اعتماد کنند و آن‌ها را دریافت و دنبال کنند . به همین دلیل موضوع سرعت عمل در رسانه مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: جزئیترین و کوچکترین مسائلی که امروزه در رسانه مطرح می‌شود، این است که کدام یک از رسانه ها یا خبرنگاران این خبر را سریع‌تر منعکس و برای  دنیا و مخاطبین خود ارسال کرده است. در کنار سرعت عمل بحث صحت خبر نیز بسیار مهم است. البته به دلیل سرعت نباید از بررسی صحت اخبار غافل شویم و آن را بررسی نکنیم. امروز رسانه به عنوان ابزاری است در دست دشمنان که از آن استفاده می‌کنند.

فرمانده سابق انتظامی استان همدان تصریح کرد: تاثیرگذاری رسانه بسیار و به مراتب بالاتر از حوزه تاثیرگذاری در موضوع جنگ سخت است. امروز در حوزه جنگ نرم قرار داریم. کشور ایران در طول ۴۳ سال جنگ تحمیلی، شاهد ایثار، شجاعت و شهامت جوانان خود بوده است.

کامرانی صالح در جمع اعضای باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران در استان همدان تصریح کرد: امروز در حوزه رسانه اقداماتی مشاهده می‌شود که اثرگذاری تخریبی آن به مراتب خیلی بیشتر از زمان جنگ بوده است و همه آگاه هستند که در زمان جنگ بیش از ۳۵ کشور، کشورهای بزرگ شرق و غرب با دوازده لشکر مکانیزی که عراق در اختیار خود داشت به کشور ما حمله کرد، اما فردای آن اتفاق مشاهده شد که با هر شهیدی که کشور از دست میداد، در سطح جامعه ما بصیرت، شجاعت، روشنگری، ایمان لحظه به لحظه به جامعه افزوده میشد؛ اما امروز در جنگ رسانه‌ای شاهد سست شدن ایمان، تخریب افکار جامعه چه در حوزه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و...هستیم.

به گفته او، مقایسه کوچکی بین دوجنگ ما را به این موضوع می‌رساند که امروز در جنگ رسانه‌ای ابزارهای بسیار قوی در اختیار دشمنان است‌ که اثرگذاری آن بسیار فراتر از حوزه های سخت است.

سواد رسانه‌ای، بهترین ابزار دفاعی ما در برابر امپراتوری دروغ رسانه‌ای دشمن

کامرانی صالح افزود: بنابراین کسانی که در این حوزه در تلاش هستند، مورد هجمه های بسیار سنگینی قرار می‌گیرند که باید  افراد مجهز و هنرمند در حوزه رسانه باشند و از این ابزار ها استفاده کنند. در فتنه‌های گذشته  مشاهده کردهایم که شبکه‌های اجتماعی مانند اینترنشنال، بی بی سی و سایر شبکههای اجتماعی موجود هر آنچه که دوست دارند و مورد توجه خودشان هست را به افکار عمومی و به خورد جامعه ما می‌دهند و دارای سرعت بسیار بالایی می‌باشند که هر شنونده و بینندهای ناخواسته بعد از مدتی تحت تاثیر آن ها قرار می‌گیرد. ما در آن شبکهها قرار نداریم و نمی‌توانیم پاسخ این افراد را بدهیم. پس باید از رسانه استفاده کنیم.

کامرانی صالح با اشاره به موضوع مخاطب شناسی تصریح کرد: برخی از سایتهایی که در استان وجود دارد، قریب به یک میلیون نفر مخاطب دارند و برخی کمتر و برخی بیش‌تر، این مخاطبین کسانی هستند که  هم از شبکه‌های سایر دنیا استفاده می‌کنند و هم از شبکه‌های داخلی. ما حوادث متعددی را داشته ایم و در آینده هم خواهیم داشت. در حال حاظر سواد رسانه ای است که کمک ویژه ای به جوانان ما در مقابله با امپراتوری دروغ دشمنان خواهد کرد.

خبرنگار: محمدحسین میرزائی، مبینا رستگاری، امیرحسین باغیان

انتهای پیام/

کد خبر: 1167242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =