تصمیم اتحادیه اروپا برای معرفی بسته تحریمی جدید علیه ایران

وزیر امور خارجه ایتالیا از تصمیم اتحادیه اروپا برای معرفی بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران در ادامه رویکرد این اتحادیه برای حمایت از اغتشاشات خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا روز پنجشنبه گفت اتحادیه اروپا در حال آماده کردن تحریم‌های جدیدی علیه ایران است.

روسیه: اتحادیه اروپا فرمانبردار ناتو است

وزیر خارجه ایتالیا گفته که این تحریم‌ها در حکم ارسال «پیام محکومیت» علیه «سرکوب اعتراضات در ایران» است. او گفته رم بایستی از تمامی اقداماتی که اتحادیه اروپا در این خصوص علیه ایران انجام می‌دهد حمایت کند.

خبرگزاری کویت با گزارش این خبر اضافه کرد ایتالیا سفیر ایران در رم را احضار کرده و پاسخ ایران به اعتراضات را «غیرقابل قبول» خوانده است.

دوشنبه این هفته سخنگوی وزارت خارجه آلمان با اشاره به احضار سفیر تهران در برلین، گفته بود که هدف آنها توافق با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر بسته چهارم تحریم ایران است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش مواضع و اقدامات کشورهای غربی را «غیرسازنده» خوانده و گفته بود برخی مقامات اروپایی به اهداف حزبی بیش از منافع ملی کشورشان توجه دارند.

اتحادیه اروپا در آخرین اقدام خود ماه گذشته ۲۱ فرد و نهاد را در ارتباط با اغتشاشات اخیر در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود. این اتحادیه در همان روز ۴ فرد و ۴ نهاد دیگر را هم با ادعای ارسال پهپاد از ایران به روسیه تحریم کرد.

جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به اقدامات کشورهای اروپایی ماه پیش تحریم‌هایی را اشخاص و نهادهای اتحادیه اروپا اعمال کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1167276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =