رئیسی: اصلاح نقاط پرحادثه جاده‌ها در اولویت دولت/ تبعیض و رانت را نخواهیم پذیرفت

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت که دستور آن به وزیر راه و شهرسازی داده شده اصلاح جاده های حادثه خیز در سراسر کشور است گفت: باید به سمتی برویم که شاهد کاهش حوادث جاده‌ای باشیم .

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، از یزد ، آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز در  ادامه سفر خود به استان یزد، در جمع مردم شهرستان خاتم با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) را به تمام بانوان، مادران و همسران تبریک عرض می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: صمیمانه از این استقبال گرم مردم شهرستان خاتم تشکر می‌کنم، ویژگی همه استان یزد و شهرستان خاتم میهمان‌نوازی آن است.

اخبار سفر رئیس جمهور به یزد / ‌رئیسی: ‌۳ هزار واحد صنعتی را احیا کردیم

رئیس جمهور گفت: این تجلیل مردم از شهدا و اعلام آمادگی برای حضور در صحنه‌های انقلاب، با این معنا و مفهوم است که مردم خاتم و استان یزد همانطور که از ابتدای انقلاب پای ارزش‌ها ایستادند، ولایتمدار ایستاده و خواهند ماند.

وی گفت: پیام این حضور به دوستان انقلاب آن است که مردم همیشه پشتیبان انقلاب هستند و به دشمنان این پیام را می‌دهند که مردم هیچ زمانی اجازه رسیدن دشمن به اهدافش را نمی‌دهند.

رئیس جمهور گفت: مردم ایران بارها و بارها به مقام معظم رهبری اعلام کردند که ما با تمام وجود آماده حضور در صحنه هستیم و این اعلام حضور در واقع پیام یاس برای دشمنان انقلاب و کسانی است که نمی‌خواهند پیشرفت ایران اسلامی را ببینند.

 دشمنان دچار اشتباه محاسباتی شدند

رئیسی خاطرنشان کرد: مردم در این شهرستان با حضور امروز خود اعلام کردند که با وجودی که مشکل هست اما پشتیبان نظام و انقلاب می‌مانند و نمی‌گذارند دشمنان از مشکلات سوء استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امروز ما در کشورمان آنچه که می بینیم اعتماد به نفس، توکل و ظرفیت‌های بسیار زیاد است گفت: دشمن تصور می‌کرد با فشار حداکثری می‌تواند ملت ما را متوقف کند اما دید که مردم متدین، مصمم و استوار ایران اسلامی متوقف نشده و هرگز متوقف نخواهند شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمنان دچار اشتباهات محاسباتی شدند تصریح کرد: ما در حوزه‌های بسیاری پیشرفت داشتیم و بعد از این هم پیشرفت خواهیم داشت چرا که ما سرمایه‌های بسیاری داریم و مهمترین این سرمایه‌ها نیروی انسانی است که در عرصه‌های مختلف آماده نقش آفرینی هستند.

وی بیان کرد: ما ذخایر بسیاری داریم که به لطف خداوند متعال اگر به درستی بهره برداری شود می‌تواند مشکلات کشور را برطرف کند منتهی در طول سال‌های گذشته ما باید نسبت به فرآورده‌های پتروشیمی و نیازهای مردم در حوزه‌های مختلف باید زیرساخت‌های مناسب را فراهم می کردیم، کارهایی انجام شده اما نه به صورت کامل و در زمان مناسب در صورتی که اگر انجام می‌شد بسیاری از مشکلات را نداشتیم.

غربی‌ها تا حالا مشکل کدام کشوری را حل کرده‌اند؟!

رئیسی با طرح این سوال که آمریکایی‌ها و غربی ها کجا مشکل ملت و کشوری را حل کرده و گره از جایی باز کرده اند که دومی آن ما باشیم گفت: هر جایی که آنها ورود پیدا کردند فقر و بدبختی و مشکلات در آن کشورها بیش از پیش به وجود آمد.به فکر منافع خودشان بوده‌اند و به بهانه آبادانی در کشورها حضور پیدا می‌کنند اما منابع آن‌ها را غارت می‌کنند.

رئیسی شهدا را سرمایه‌های بزرگی برای کشور و نظام دانست و گفت: باید یقین بدانیم آنچه شهدای عالیقدر و سرداران رشید اسلام به ما آموختند این است که راه موفقیت ایستادگی و موفقیت و ساختن کشور است، امروز موفقیت با اتکا به خدا و اعتماد به داشته‌های داخلی نظام تحقق پیدا می‌کند

وی بیان کرد: دولت برای توجه به این ظرفیت‌ها خود را موظف می‌داند که از این ذخایر و معادن و زمینه‌های بسیاری که در کشور وجود دارد استفاده کند و با نیروی انسانی کار آمد بتواند زندگی مردم را متحول کند.

نیاز کشور برای رفع مشکلات تحول است

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز نیاز کشور برای رفع مشکلات یک تحول است گفت: به تمام مدیران و همکارانم در سراسر کشور تاکید می‌کنم که نگاه همه باید نگاه تحولی باشد و نگاه به عدالت اجتماعی و بازکردن گره‌های زندگی مردم باشد.

رئیسی گفت: در این استان یزد و شهرستان خاتم به برکت انقلاب کارها و گام‌های خوبی برداشته شده اما آنچه که انجام شده نسبت به آنچه که باید انجام شود تفاوت‌های زیادی دارد.

وی یکی دیگر از موضوعات این شهرستان را مربوط به راه‌های ارتباطی دانست و گفت: این بسیار برای ما تلخ است که خانواده‌هایی خبر حادثه عزیزانشان در این راه‌ها را بشنوند و به هیچ عنوان به چنین چیزی راضی نیستیم.

رفع نقاط حادثه‌خیز در اولویت برنامه دولت

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از اولویت های دولت  که دستور آن به وزیر راه و شهرسازی داده شده اصلاح جاده های حادثه خیز در سراسر کشور است گفت: باید به سمتی برویم که شاهد کاهش حوادث جاده‌ای باشیم . در برخی مواقع با ترمیم چند کیلومتری یک جاده  می‌توان شاهد کاهش تصادفات بود.

رئیسی تصریح کرد: اصلاح جاده‌های حادثه خیز در سراسر کشور را به مدیران وزارت راه تاکید کردیم و به طور قطع شهرستان خاتم هم جزو همین راه‌ها در اولویت خواهد بود و برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام می‌دهیم . به عنوان مصوبات سفر، مسئله جاده‌های ارتباطی خاتم برای تردد باید به نحوی امن شود که حوادث جاده‌ای در آن به حداقل ممکن برسد.

رئیس جمهور بیان کرد: در این سفر به من گفتند که اگر 10 تا 11 کیلومتر مسیر جاده‌ای  اصلاح شود تصادفات بسیار کمتر می‌شود و باید در سریعترین زمان ممکن به این مشکل رسیدگی شود تا به صورت کامل رفع شود.

پیگیری ساخت کارخانه پتروشیمی خاتم

وی بحث کارخانه پتروشیمی را یکی دیگر از مسائل شهرستان خاتم دانست و گفت: بیش از 13 سال این موضوع در حال مطرح شدن است. مردم و خانواده‌ها منتظر هستند که نسبت به این کارخانه اقدام شود و در این زمینه با استاندار و نماینده مجلس و مسئولان محلی صحبت کردم و مشکل کارخانه را بررسی کردم که گفتند مسئله خوراک است و باید توسط وزارت نفت تامین شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید به سرعت در ارتباط با آن اقدام کنیم بیان کرد: این کارخانه نیاز به گاز دارد و تاکید داریم که گاز این کارخانه به نحوی تامین شود که دیگر کارخانه ها با مشکل مواجه نشود. البته این موضوع را به عنوان یک مصوبه سفر دنبال می‌کنیم و با جدیت تا تحقق آن پیگیر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر در ارتباط با کشاورزان و تسهیلاتی است که دریافت کرده و نتوانسته‌اند آن را پرداخت کنند و دلیل آن هم سرمازدگی است که محصولات آنها را از بین برده و خسارت زده است.

رئیس جمهور گفت: تاکید می‌کنم تمام بانک‌ها مهلت لازم به کشاورزان برای بازپرداخت این تسهیلات را بدهند تا آنها بتوانند در آینده اقساط خود را پرداخت کنند.

رئیسی در ارتباط با دیگر مشکلات مردم این شهرستان گفت: تمام مسائلی که از سوی مردم مطرح شده در عرصه‌های ملی و استانی به پیگیری آن می‌پرادازیم ما روزی که کار را در کشور آغاز کردیم با یک مشکلاتی مواجه بودیم که حتی خیلی از کسانی که مسائل کشور را می‌دانستند به ما می‌گفتند شما چگونه می‌خواهید کار را پیش ببرید.

وی افزود: تاکید ما از اول این بود که این کشور با الطاف الهی و ائمه روبرو است و با تلاش و توکل به خدا می توان به مشکلات فائق آمد؛ برخی می‌گفتند شما کشور را با این کسری بودجه که گرفتید چگونه می‌خواهید اداره کنید اما اعتقاد داریم که امکان رفع مشکلات با توکل به خدا موجود است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال کارهای عقب افتاده ای از جمله رتبه بندی معلمان و تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که هزینه بر است هم انجام شده گفت: یقین دارم با پشتیبانی مردم از این نظام مقدس، مشکلی در کشور غیرقابل حل نخواهد بود و یقین دارم که تمام مشکلات با اتکا به خدا و تلاش و همت جهادی تمام خدمتگذاران مردم برطرف می‌شود.

رئیسی بیان کرد: حل مشکل را ما در دستان توانمند مردم و جوانان می‌دانیم نه اینکه برای رفع آن به بیگانگان چشم داشته باشیم، دولت به پشتیبانی مردم کار خواهد کرد و تمام تلاش ما رفع مشکلات آنها است.

وی با بیان اینکه با توجه به فروکش کردن وضعیت کرونا در تمام سفرها با مردم دیدار خواهد کرد و مشکلات را به صورت حضوری بررسی می کند گفت: برنامه دولت در ارتباط با اقتصاد، معیشت، کاهش تورم، مسائل زندگی مردم جدی است و همه اینها اولویت ها و مسئله اصلی دولت است.

روابط اداری باید عادلانه باشد

رئیس جمهور همچنین در سخنان خود با تاکید بر اینکه روابط اداری در کشور باید سالم و عادلانه باشد گفت: مردم به هیچ عنوان پارتی‌بازی، و رشوه را نمی‌پذیرند، ممکن است مردم مشکلات را تحمل کنند اما تبعیض و رانت را به هیچ عنوان قبول نخواهند کرد.

رئیسی با بیان اینکه تمام تلاش حضرت زهرا(س) در راستای عدالت بود گفت: ما امروز در این کسوت خدمتگذاری وظیفه اجرای عدالت را داریم و هیچ گونه فساد، روابط ناسالم و پارتی بازی در این دولت پسندیده نیست.

وی افزود: مردم برای ما بهترین ناظران هستند و اگر جایی دیدند که روابط ناسالم و پارتی بازی وجود دارد به طور حتم باید نسبت به اعلام آن اقدام کنند و اگر گزارشی هم رسید تمام دستگاه‌ها باید با جدیت نسبت به بررسی آن اقدام کنند چرا که خواست مردم این است که روابط اداری باید سالم باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: امکان ندارد در جایی من با گزارش فساد روبرو شوم و نسبت به آن پیگیری مجدانه برای رفع مشکل نداشته باشم و یقینا در هر جایی گزارشی برسد که کوچکترین فسادی در جایی وجود دارد و بسترهای فسادزا داریم یقین بدانید که با تمام توان با آن برخورد خواهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه برای ما مهم است خواست عموم مردم است نه خواص بیان کرد: اینکه برخی کسانی که رانت‌خواری می‌کنند و می‌خواهند برای آنها جایگاهی ایجاد شود یا افرادی که منافعشان به خطر می‌افتد ممکن است جیغشان درآید به هیچ عنوان برای ما مهم نیست، ما منافع عموم مردم را قربانی منافع خواص نمی‌کنیم و اصل برای ما رضایت عموم مردم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =