عین‌اللهی: کمک ۱۵۰۰ میلیارد تومانی خیران کشور در حوزه سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در سال گذشته، خیران یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش سلامت کشور کمک کرده‌اند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «بهرام عین اللهی» یکی از نقاط قوت وزارت بهداشت را کمک خیران سلامت  عنوان کرد و افزود: در سال گذشته خیران  هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در کشور در حوزه سلامت کمک کرده‌اند.

وی با تاکید بر این که در هیچ کشوری دولت به تنهایی از عهده تامین هزینه‌های حوزه سلامت بر نمی‌آید، تصریح کرد: برای ارتقاء نظام سلامت در کشور بایستی از ظرفیت خیران و اقشار مختلف مردم استفاده کنیم و انتظار داریم که بیش از این به حوزه سلامت کمک کنند و دست یاری به سمت همه خیران دراز می‌کنیم.

عین‌اللهی: ذخایر سرم و آنتی بیوتیک‌ها برای مقابله با موج جدید کرونا قابل قبول است

وزیر بهداشت همچنین به توسعه گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۲۰ بیمارستان در کشور، مجوز گردشگری سلامت را اخذ کرده‌اند و می‌توانند گردشگران خارجی را برای درمان پذیرش کنند.

عین‌اللهی افزود: استان یزد در زمینه گردشگری وضعیت مناسبی را داراست و با توجه به این که یزد تمامی رشته های تخصصی در سطح بالا را داراست، امیدواریم با تبلیغات، مجدد شاهد رونق گردشگری سلامت در این استان باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در جهان، تاکید کرد: تصور پایان یافتن کرونا اشتباه است و حتما افرادی که شش ماه از زمان تزریق واکسن آنها گذشته است برای تزریق دوز یاداور به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی با اشاره به موجودی کافی واکسن در مراکز واکسیناسیون کشور، توصیه کرد: بیماران قلبی و عروقی، دیابتی، فشار خون، سالمندان، بیماران نقص ایمنی واکسیناسیون را جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، عین اللهی با اشاره به بستری پنج بیمار در بخش کرونا بیمارستان ایت الله خاتمی خاتم، گفت: متاسفانه دوره واکسیناسیون این افراد تکمیل نبود و تنها راه در امان ماندن از موج جدید کرونا  واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =