قطر: اروپا سال آینده با کمبود گاز رو به رو نخواهد بود

وزیر انرژی قطر با بیان اینکه طی سال‌های پیش رو مقادیر بیش‌تر گاز وارد بازار جهانی نخواهد شد، گفت که سال‌های آتی برای اروپا آسان نخواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سعد بن شریده الکعبی وزیر انرژی قطر عصر امروز در مجمع جهانی انرژی در ابوظبی گفت که با حل شدن وضعیت کنونی(مساله جنگ اوکراین) گاز روسیه به اروپا بازخواهد گشت.

تصمیم اتحادیه اروپا برای معرفی بسته تحریمی جدید علیه ایران

الکعبی امروز شنبه تاکید کرد: تا سال ۲۰۲۷ مقادیر بیش‌تری گاز وارد بازار نخواهد شد؛ بنابراین سال‌های آتی برای اروپا آسان نخواهد بود.

الکعبی در سخنان صبح امروز شنبه خود در مجمع جهانی انرژی هم گفته بود که غرب در خصوص مساله اکتشاف نفت و گاز در قاره آفریقا منصفانه برخورد نمی‌کند.

وی افزود: جهان برای مدت طولانی به گاز طبیعی نیاز خواهد داشت و نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر برای حفظ امنیت عرضه و قیمت‌های قابل قبول در طول انتقال جهانی انرژی وجود دارد.

الکعبی اکتبر گذشته اعلام کرده بود که کشورش با استفاده از توسعه قابل توجه خود در تولید گاز طبیعی مایع، به دنبال تبدیل شدن به بزرگترین تاجر سوخت مایع در جهان است.

الکعبی در بیانیه‌ای به خبرگزاری بلومبرگ مستقر در آمریکا گفت: من معتقدم که ما به یکی از بزرگترین تاجران گاز طبیعی مایع در جهان تبدیل خواهیم شد، اگر اصلاً بزرگ‌ترین صادر کننده نباشیم، آرزوی ما همین است.

قطر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز طبیعی مایع در جهان است. امارات نیز یکی از اعضای تولیدکننده نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است که تلاش می کند تمرکز خود را بر بازار گاز افزایش دهد، زیرا اروپا به دنبال جایگزینی واردات انرژی روسیه پس از کاهش عرضه از زمان اعمال تحریم های غرب علیه مسکو به دلیل بحران اوکراین است.

هفتمین نشست سالانه مجمع جهانی انرژی که توسط شورای آتلانتیک(سال ۲۰۲۳) سازماندهی شده است، به عنوان بخشی از فعالیت‌های هفته پایداری ابوظبی با حضور مقامات حوزه انرژی در جهان و به منظور تدوین دستور کار انرژی برای سال آینده و وضعیت انتقال انرژی جهانی برگزار می‌شود.

خبرگزاری دولتی امارات(وام) نوشت: مجمع جهانی انرژی 2023 به طور خاص بر چالش‌های مدیریت اولویت‌های امنیت انرژی، تلاش‌ها برای حذف انتشار کربن، حمایت از تلاش‌ها برای اقدامات اقلیمی و تعهدات کشورها برای رسیدن به صفر خالص در انتشار کربن تمرکز دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =