۸۰ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها صرف حقوق و دستمزد می‌شود

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: بیش از ۸۰ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها صرف حقوق و دستمزد می‌شود، یعنی اگر دانشگاهی بخواهد در تحقیقات هزینه کند، نگاهش باید به قرار دادهای صنعت باشد که آنها نیز عموماً در سمت لبه دانش حرکت نمی‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی خطیبی  با اشاره به بودجه دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها سه محل هزینه بودجه‌ای دارند. یک بخش بودجه هزینه‌ای است که شامل حقوق و دستمزد دانشگاهیان می‌شود، بخش دیگر مربوط به اعتبارات، تملک، دارایی و عمرانی دانشگاه‌ها است، آن بخشی که ما در دانشگاه‌ها با آن مشکل داشته و درخواست داریم که دولت به این بخش کمک کند اعتبارت هزینه‌ای دانشگاه‌ها است.

میزان واریزی بودجه پژوهشی بانک‌ها به صندوق شورای عتف مشخص شد/ افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته

وی ادامه داد: محل‌های صرف هزینه در دانشگاه‌ها مقداری با مابقی بخش‌ها متفاوت است. ما باید در دانشگاه‌ها هزینه‌هایی را بابت آموزش، پژوهش و مسائل فرهنگی داشته باشیم و تحقیقات و پژوهش بدون بودجه و امکانات مالی انجام شدنی نیست.

۸۰ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها صرف حقوق و دستمزد می‌شود

معاون اداری مالی وزارت علوم افزود: این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها صرف حقوق و دستمزد می‌شود، یعنی اگر دانشگاهی بخواهد در تحقیقات هزینه کند، نگاهش باید به قرار دادهای صنعت باشد که آنها نیز عموماً در سمت لبه دانش حرکت نمی‌کند، چرا که آنها می‌خواهند نیاز صنعتی خود را برآورده کنند، که خیلی تکنولوژی بالایی نیست و این ممکن است ما را در روند رشد علمی دانشگاه‌ها دچار مشکل کند.

وی افزود: بنابراین در بودجه ۱۴۰۲ تلاش می‌کنیم، اعتباری مخصوص فعالیت‌های پژوهشی و مهمتر از آن فعالیت‌های فرهنگی اختصاص دهیم.

خطیبی گفت: ما اعلام کرده‌ایم ۳ درصد بودجه باید صرف فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها شود و اکنون دنبال این ۳ درصد هستیم در صورتی که بتوانیم آن را محقق کنیم، پیگیر ارتقا آن هم خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =