بررسی ایمنی خوابگاه‌های دانشجویی در حیطه اختیارات شهرداری است/ تشکیل ۲۲ گروه برای بررسی ساختمان‌های ناایمن تهران

شهردار تهران معتقد است که بررسی میزان ایمنی ساختمان‌های خوابگاه‌های دانشجویی جزو وظایف شهرداری تهران است.

علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره وظیفه شهرداری تهران برای ایمن سازی خوابگاه‌های دانشجویی متعلق به دانشگاه‌های دولتی تهران اظهار کرد: شهرداری تهران در حال بررسی میزان ایمنی تمام ساختمان‌های بالای ۶ طبقه در این شهر است. این ساختمان‌ها حدود ۱۶هزار ساختمان بوده که خوابگاه‌های دانشجویی را نیز شامل آنها می‌شود. 

دستورالعمل ایمن‌ سازی اماکن دانشجویی و آموزشی اجرایی نمی‌شود

شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه «آیا شهرداری تهران اجازه بررسی میزان ایمنی یا ناایمنی ساختمان‌های خوابگاه‌های دانشجویی را دارد یا خیر»؛ گفت: بله شهرداری این اجازه را دارد. شهرداری تهران برای ایمن سازی ساختمان‌های خوابگاه‌های دانشجویی با وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری هماهنگ است. 

وی ادامه داد: البته در این راستا و برای حل مشکل ناایمنی برخی از ساختمان‌ها، از جمله خوابگاه‌های دانشجویی،  سازمان‌های دیگری مانند نظام مهندسی نیز همکاری می‌کنند.

زاکانی با بیان اینکه برای سنجش میزان ایمنی ساختمان‌ها تا کنون حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساختمان در شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: برای انجام این کار، حدود ۲۲ گروه در شهرداری تشکیل شده است، همچنین ۹ دستگاه نیز با یکدیگر همکاری دارند. 

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون ایمنی ساختمان‌ها از لحاظ آتش نشانی مورد بررسی قرار می‌گرفتند؛ اما برای اولین بار مولفه‌های دیگری هم برای میزان ایمنی یک ساختمان در نظر گرفته شود. 

گفتنی است که پیشتر  پارسا مجاهد یکی از  فعالان حوزه صنفی در مصاحبه با ایسکانیوز بیان کرده بود که اکثر ساختمان‌های خوابگاه‌های دانشجویی ایمن نیستند و دستورالعمل «ایمن‌ سازی اماکن دانشجویی و آموزشی توسط مسئولان» اجرایی نمی‌شود. همچنین وی مطرح کرد که  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره استانداردهای ایمنی خوابگاه‌ها،  شفاف‌سازی نمی‌کند، در نتیجه آمار دقیقی در این باره وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =