نتانیاهو درباره جنگ داخلی در اسرائیل هشدار داد

تظاهرات گسترده دیروز معترضان به سیاست‌های نتانیاهو در خیابان‌های تل‌آویو باعث شد زنگ خطر فروپاشی رژیم صهیونیستی بلندتر از گذشته به گوش رهبران ارشد این رژیم برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، رسانه‌های عبری‌زبان به نقل از بنیامین نتانیاهو خبر دادند، وی نسبت به وقوع جنگ داخلی در سایه افزایش اعتراضات و تهدید به اعتصاب‌های گسترده هشدار داد.

دیدار مقام‌های آمریکایی با نتانیاهو برای رایزنی علیه ایران

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ساعاتی بعد از حضور بیش از یکصد هزار نفر در خیابان‌های تل‌آویو و سردادن شعارهایی علیه کابینه‌اش در جلسه هفتگی کابینه ادعا کرد: من در جریان تبلیغات انتخاباتی وعده انجام اصلاحات در ساختار قضائی اسرائیل را داده بودم و بر انجام این کار هم پافشاری می‌کنم.

نتانیاهو در ادامه ضمن اعتراف به قرار گرفتن اسرائیل در مسیر فروپاشی گفت: از اپوزیسیون می‌خواهم دنباله‌روی شعارهای آتشینی که نتیجه‌ای جز فروپاشی اسرائیل و جنگ داخلی ندارد، نروند.

او ادعا کرد در زمانی که رهبری اپوزیسیون را به‌عهده داشت هرگز چنین سخنانی علیه کابینه مستقر نداشته است.

روزنامه تایمز آو اسرائیل به نقل از نتانیاهو افزود: انتظار دارم رهبران اپوزیسیون هم چنین روحیه‌ای داشته باشند.

در همین راستا، یتسحاق هرتزوک رئیس رژیم صهیونیستی هم ضمن ابراز نگرانی از رخدادهای به وقوع پیوسته در خیابان‌های تل‌آویو گفت که اسرائیل در بحران قانون اساسی تاریخی قرار گرفته است که اصلاحات در ساختار قضائی آن را به وجود آورده است و وی تلاش می‌کند با میانجیگری بین طرف‌ها به این غائله پایان دهد.

هرتزوک در بیانیه‌ای که رسانه‌های صهیونیستی آن را منتشر کردند، اضافه کرد: ما اکنون در کانون یک اختلاف عمیق هستیم که همبستگی ما را دچار مشکل کرده و همگان را چه در داخل اسرائیل و چه در خارج از آن نگران کرده است.

او که هیچ اختیار اجرایی ندارد، تأکید کرد تلاش شبانه‌روزی خود را آغاز کرده است تا از وقوع بحران قانون اساسی تاریخی اجتناب شود و شکاف شکل‌گرفته داخل اسرائیل از این بیشتر نشود.

گفتنی است رژیم صهیونیستی دیروز شنبه شاهد یکی از بزرگترین تظاهرات طی چند سال اخیر خود در چند شهر مهم از جمله تل‌آویو، حیفا و قدس بود و در آن بیش از 100 هزار نفر از معترضین به برنامه‌های نتانیاهو فقط در تل‌آویو به خیابان آمده علیه وی و سیاست‌هایش شعار دادند.

برخی از شخصیت‌های سیاسی که در این تظاهرات حضور داشتند از ادامه این اعتراضات و افزایش سطح اعتراضات به اعتصاب‌های سراسری سخن گفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =