پیامدهای احیا نشدن توافق هسته‌ای ایران برای جهان

نخست وزیر پیشین قطر نسبت به پیامدهای خطرناک عدم احیای توافق هسته‌ای ایران برای منطقه و جهان هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر پیشین قطر در رشته توییتی در حساب کاربری خود نسبت به پیامدهای عدم احیای برجام هشدار داد و نوشت: وضعیت منطقه خلیج(فارس) مملو از خطرات شده است و همه را ملزم به توجه مداوم در پیش‌بینی هر احتمالی می‌کند. غرب به رهبری آمریکا هنوز به توافقی برای احیای برجام نرسیده است.

خاورمیانه چطور باید بحران آب را مدیریت کند؟

وی تاکید کرد: همه ما می‌دانیم که اسرائیل با تمام توان تلاش می‌کند تا به تجهیزات و سلاحی دست یابد تا بتواند اهدافی را در ایران مورد حمله قرار دهد زیرا آن را خطری بزرگ برای خود می‌داند اما آمریکا تا این لحظه در خصوص دادن اسلحه به تل آویو تردید دارد.

حمد بن جاسم نسبت به خطر حمله نظامی علیه ایران هشدار داد و نوشت: اگر این طرف‌ها به توافق هسته‌ای جدیدی با ایران دست نیابند و آمریکا سلاح مورد نیاز را به اسرائیل بدهد، خدایی نکرده یک اقدام نظامی انجام خواهد شد که ثبات و امنیت منطقه را از بین خواهد برد و پیامدهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وخیمی به همراه خواهد داشت.

نخست‌وزیر سابق قطر در ادامه نوشت: بنابراین امیدوارم که ما در منطقه خلیج(فارس) از طریق تمام کانال‌های موجود به آمریکا و غرب توضیح دهیم و خطرات هرگونه اقدام نظامی و لزوم حل مشکلات از طریق راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز را به آن‌ها بگوییم زیرا ما در مقدمه زیان‌دیدگان خواهیم بود.

وی نوشت: با اینکه من نسبت به حصول توافق هسته‌ای میان ایران و غرب بسیار خوشبین بودم اکنون خوشبینی من کمتر شده است اما عجیب و بعید نیست که یک تحول مثبت رخ دهد و برجام دوباره احیا شود و ما را از خطرات دور کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167697

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =