مدارس بیشتر بر روی تست‌زنی تمرکز می‌کنند/ ابهامات شیوه جدید برگزاری کنکور برای دانش‌آموزان دوازدهمی

دانش آموز پایه دوازدهم گفت: تمامی دانش آموزان برای تست زنی خود را آماده کرده و  شرکت در آزمون‌های تشریحی مشکلات متعددی را برای داوطلبان به دنبال دارد.

دانیال دانش آموزش پایه دوازدهم مدرسه سما درباره کم و کیف برگزاری کنکور به شیوه جدید به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: برای کنکور دی ماه کل کتاب تدریس نشده است. همچنین فرصتی برای مرور مطالب پایه‌های دهم و یازدهم نیست. از سوی دیگر رقبای سال گذشته هم در آزمون شرکت کرده و نمی‌توان با آنها رقابت کرد. این مقوله استرس و تشدید اضطراب را برای داوطلبان کنکوری به دنبال دارد.

مخالفان روش جدید برگزاری کنکور به دنبال منافع شخصی/ کنکور از ۲۵ سال قبل، نظام آموزشِ عمومی کشور را نابود کرده است

این داوطلب شرکت در کنکور در پاسخ به این سوال که با افزایش تأثیر معدل در پذیرش کنکور سراسری و کاهش تأثیر آزمون، تغییر خاصی در نظام آموزشی کشور به دنبال دارد؟ افزود: هم اکنون معدل در پذیرش کنکور تاثیرگذار است و به باور بنده نقش معدل در تصمیم گیری برای کنکور مناسب نیست، چون تمامی دانش آموزان برای تست زنی خود را آماده کرده و  شرکت در آزمون‌های تشریحی پایه دوازدهم مساله دیگر برای شرکت در کنکور است و همین امر مشکلات متعدد را برای داوطلبان به دنبال دارد.

وی افزود: در وضعیت کنونی به رغم تصمیم گیری‌ها کاهش تاثیرگذاری معدل موثر است، چون دروس تخصصی هم باید مطالعه شود. هرچند برگزاری آزمون در دروس عمومی در کنکور حذف شده و بیشتر می‌توان برای دروس تخصصی وقت گذاشت.

دانیال در پاسخ به این سوال که پذیرش داوطلب فقط بر اساس آموزش و حفظیات چه آسیب‌هایی به دنبال دارد؟ و چطور می‌توان مهارت، ارزیابی‌ها و سنجش‌های ورود به دانشگاه را دخیل دانست؟ ادامه داد: اغلب مدارس در طول سال بر روی تست زنی تمرکز کردند. هرچند فعالیت‌ها برای افزایش میزان معدل نیازمند تلاش مضاعف است. در ترم اول بر روی آزمون‌های تشریحی توجه شد، اما به همان روال به تست زنی توجه نشد.

این داوطلب کنکور ادامه داد: حذف دروس عمومی اقدام مناسبی است، چون دغدغه‌ داوطلبان توجه به دروس تخصصی است. از سوی دیگر صرف وقت برای دروس عمومی معضل شده، چون در طول سال تست زنی‌ها برای مفهومی شدن دروس کمک کننده بود.

این دانش آموز پایه دوازدهم درباره ایجاد فرصت برای شرکت در دیگر آزمون‌های کنکور گفت: حضور داوطلب برای اولین بار بر سر جلسه  استرس به دنبال داشته و در وضعیت کنونی ایجاد فرصت‌های بعدی  در مهلت زمانی کوتاه می‌تواند موثر باشد. فرد در این شیوه در جلسه حاضر و با سوالات و جو جلسه کنکور آشنا شده و در فرصت‌های بعدی می‌تواند در آزمون شرکت کند.

انتهای پیام/   

کد خبر: 1167910

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =