سکه بورسی را چگونه باید تحویل گرفت؟

فرایند عرضه ربع سکه در بورس از روز شنبه (۲۴ دی ماه) آغاز شده و تا پنج روز کاری ادامه دارد؛ بر این اساس خریداران گواهی سکه باید نسبت به اخذ نوبت به صورت اینترنتی و پس از آن دریافت فیزیکی سکه اقدام کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، فرایند عرضه  ۵۰۰ هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی در بورس کالا از ۲۴ دی آغاز شد و تا ۵ روز کاری ادامه دارد. متقاضیان برای خرید سکه باید بالای ۱۸ سال باشند و می‌توانند ۵ روز بعد از انجام معاملات سکه یا سکه‌های خود را (حداقل یک سکه، حداکثر پنج سکه) تحویل بگیرند.

قیمت ربع سکه بورسی کاهشی شد

نحوه نوبت‌گیری

بر این اساس کلیه دارندگان گواهی سپرده کالایی و یا نمایندگان آنها باید جهت تحویل گرفتن سکه طلای ربع بهار آزادی ابتدا از طریق سامانه نوبت‌دهی سکه بورس کالایی بانک رفاه کارگران به آدرس https://coin.refah-bank.ir/Membership/login نوبت گرفته و در تاریخ اعلام شده توسط این سامانه به همراه مدارک احراز هویت خود و حسب مورد وکالت‌نامه رسمی طبق فرمت اعلامی بانک رفاه کارگران، به نشانی تهران، خیابان ولیعصر (عج)، نرسیده به میدان ونک، جنب ساختمان مرکزی بانک رفاه کارگران، پلاک ۲۵۴۸ مراجعه کنند.

البته خریداران باید به این نکته توجه کنند که اگر نوبت اخذ شده کمتر ازپنج روز کاری از زمان خرید گواهی سپرده کالایی ربع سکه باشد، با درخواست آن‌ها موافقت نمی‌شود.

 ساعات کاری خزانه جهت تحویل ربع سکه روزهای شنبه تا چهارشنبه غیرتعطیل از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و درروزهای پنجشنبه از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲  است.

هنگام تحویل سکه چه هزینه‌هایی باید پرداخت شود؟

همچنین خریدارن باید توجه داشته باشند که در قیمت کشف شده معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع آزادی ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده است و مبالغ دیگری با این عنوان از افراد اخذ نخواهد شد. اما این افراد در زمان تحویل سکه از خزانه باید هزینه انبارداری و مالیات بر ارزش افزوده هزینه انبارداری، جمعا به میزان ۱۰۹۰ ریال به ازای هر قطعه سکه در هر روز را  پرداخت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      0 0
      با سلام و احترام برای تحویل گرفتن ربع سکه چه مدارکی مورد نیاز است؟
    • موسی IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      0 0
      یعنی برا 5 تا سکه بریم تهران واقعا شرم اوره