آموزش آشپزی / سالاد عدس،مقوی، خوشمزه و آسان

سالاد عدس یکی از انواع سالادهای سرد است که به دلیل داشتن عدس در ترکیباتش بسیار مقوی است و می‌تواند یک وعده غذایی کافی محسوب شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سالادها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند؛ اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

آموزش آشپزی / طرز تهیه سالاد گرجی؛ یک سالاد جذاب و خوشمزه

سالادها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آب‌غوره و... تشکیل می‌شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توان آن‌ها را به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد. 

 سالاد عدس یکی از سالادهای خوشمزه و مقوی است که به دلیل داشتن دانه‌های عدس سرشار از خاصیت است و با داشتن سبزیجات در ترکیباتش یک وعده غذای کامل و مغذی محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد عدس خوشمزه همراه با سس مخصوص این سالاد و ارائه نکات مهم مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سالاد عدس

عدس پخته: ۱ لیوان
کلم بنفش: نصف یک عدد
خیارشور: ۳۰۰ گرم
جعفری و شوید خرد شده: نصف لیوان
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سبز: ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

۱ ـ نکات مربوط به روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد، در رژیم غذایی بسیاری از افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اما از آنجا که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولاً در هنگام عرضه در بازار با روغن‌های معمولی مخلوط می‌شود. درنتیجه از کیفیت آن کاسته می‌شود؛ بنابراین کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، اغلب می‌پرسند که چطور روغن زیتون اصل را تشخیص بدهیم. البته تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار چندان ساده‌ای نیست. با این حال کارشناسان برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به شرح ذیل ارائه داده‌اند:

۱- برای انتخاب روغن مرغوب بهتر است که اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است؛ بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.

۲- روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر ۱ قاشق روغن زیتون را در دهان خود بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید بعد از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد. در بعضی موارد افراد به دلیل تندی بیش از حد روغن به سرفه می‌افتند. درست پس از ۱ دقیقه مزه تلخی و تندی از بین می‌رود و خوشمزه می‌شود. ضمن اینکه فرد با خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی‌کند. با خوردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.

۳- روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست؛ زیرا به‌راحتی می‌توان در آن تقلب کرد.

۲ ـ نکات مربوط به فلفل سبز

فلفل سبز سرشار از مواد مغذی و ویتامین c است که در تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از گرفتگی رگ‌های قلب، کنترل دیابت، پاک‌سازی ریه و افزایش اشتها نقش مهمی دارد. فلفل هالوپینو یکی از خوشمزه‌ترین انواع فلفل سبز است که طعم تند و طبع گرمی دارد و برای تهیه انواع ترشی و سالاد گزینه بسیار مناسبی است. برای تهیه سالاد عدس می‌توانید از هر نوع فلفل تند یا شیرین که مطابق ذائقه شما باشد، استفاده کنید.

۳ ـ نکات مربوط به کلم

بسیاری از افراد کلم را به خاطر بوی آن دوست ندارند؛ بنابراین مهم‌ترین نکته در مورد تهیه این سالاد از بین بردن بوی کلم است. برای این منظور کلم‌ها را خرد کنید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب یخ قرار دهید، بعد داخل صافی بریزید و اجازه بدهید آب آن کشیده شود. با این ترفند بوی بد کلم از بین می‌رود و درنهایت سالادی خوش‌طعم و خوش‌عطر خواهید داشت.

طرز تهیه سالاد عدس

ابتدا کلم قرمز را به صورت خیلی ریز خرد کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید؛ سپس عدس پخته، خیار شور خرد شده، فلفل سبز خرد شده و جعفری و شوید خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

در مرحله بعد روغن زیتون را همراه با آبلیمو و نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و روی سالاد بریزید. سالاد را قبل از سرو به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا مواد به خورد هم بروند، نوش جان.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

کد خبر: 1168007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =