قطر: هرگز به دنبال سیاسی کردن انرژی نیستیم

وزیر خارجه قطر در سخنانی در جریان پنجاه و سومین دور از اجلاس اقتصادی داووس گفت که کشورش هرگز به دنبال سیاسی کردن مساله انرژی نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در جریان این اجلاس اظهار کرد: دولت قطر انرژی را به هیچ وجه سیاسی نمی‌کند و بر نیاز به حفاظت از غذا، دارو و انرژی معتقد است، چراکه این مسائل مربوط به مردم است نه دولت‌ها.

وی گفت: کشور قطر تا سال ۲۰۲۷ آماده خواهد شد تا با قابلیت‌های اضافی، گاز را به بازار جهانی و به ویژه به قاره اروپا پمپاژ کند.

قطر: اروپا سال آینده با کمبود گاز رو به رو نخواهد بود

وزیر خارجه قطر افزود: بسیاری از حامیان سیاست گذاری انتقال از انرژی‌های فسیلی به انرژی‌های پاک، طی سال‌های گذشته سرمایه گذاری در منابع انرژی سنتی را متوقف کرده‌اند و به این مساله توجه ندارند که این انتقال و روند زمان بیشتری را می‌طلبد.

محمد بن عبد الرحمان آل ثانی در نشست هم اندیشی چالش‌های جهانی در حوزه انرژی و غذا در مجمع اقتصادی داووس با بیان اینکه جهان برای رسیدگی به برخی مسائل متحد است و برخی مسائل دیگر نه، گفت: حمایت جامعه بین‌المللی از مسائل خاورمیانه مهم است. ما در اوکراین موضع واحد غرب را دیدیم و می‌خواهیم همین مواضع را در مورد مسائل خاورمیانه نیز ببینیم.

وزیر امور خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی نیز در پاسخ به سوالی درباره جنگ روسیه و اوکراین تاکید کرد: قطر موضع سیاسی کاملاً روشنی دارد که مبنای آن عدم پذیرش حمله به کشور دیگر است.

وی در این باره تصریح کرد: قطر تهدید یا توسل به زور و هدف قرار دادن غیرنظامیان را نمی‌پذیرد و این موضوع را در جریان رای گیری در سازمان ملل نیز ثابت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =