مقابله به مثل مجلس در مقابل اقدام اروپا علیه سپاه

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که نمایندگان، طرحی در خصوص موضع اخیر اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارایه دهند، مجلس به احتمال قوی برای محکوم کردن طرف اروپایی مقابله به مثل خواهد داشت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست جمع بندی سفر یک روزه خود به شهرستانهای چناران و طرقبه - شاندیز در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشاپیش هر اتفاقی که اتحادیه اروپا بخواهد در قبال سپاه انجام دهد را محکوم می‌کنیم.

شریعتی: اگر سپاه تروریست اعلام شود، امنیت مسیر ترانزیت تجاری اروپا در منطقه از بین می‌رود

وی ادامه داد: در قبال شیطنت‌هایی که به ناحق علیه جمهوری اسلامی ایران می شود مانند محکوم کردن سپاه انقلابی و حافظ نظام، جان برکف، از خودگذشته و ایثارگر در عرصه های بین المللی باید با یک دیپلماسی قوی نه از نوع پدافند، بلکه از نوع آفند پاسخ داده شود.

نیکزاد افزود: در صورتی که نمایندگان، طرحی در خصوص موضع اخیر اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارایه دهند، مجلس به احتمال قوی برای محکوم کردن طرف اروپایی مقابله به مثل خواهد داشت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با این حال همه توان دولت و مجلس بر این مهم استوار است که در کنار توجه به مسایل اقتصادی، نیم نگاهی جدی به موضوع فرهنگی داشته باشد تا بتوان کشور را به فرهنگ اصیل و گفتمان امامین انقلاب و فرهنگی که آمیزه دین اسلام و آموخته های دینی ما بوده است، بازگرداند از این رو لازم است که در حوزه فرهنگ به ویژه تربیت دانش آموزان و دانشجویان و جوانان تجدید نظر شود.

نیکزاد به موضوع لایحه بودجه ۱۴۰۲ دولت در مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: پس از ارایه لایحه بودجه توسط رییس جمهور به مجلس، کمیسیون‌های مجلس نمایندگان خود را برای حضور در کمیسیون تلفیق بودجه و اعضای هیات رئیسه آن مشخص کردند و اکنون مهمترین موضوع برای مجلس لایحه بودجه است تا بزرگترین سند مالی کشور را اسفندماه تقدیم کند.

وی اضافه کرد: در کنار بودجه، مجلس برنامه هفتم توسعه را هم در دستور کار دارد و در این راستا رییس جمهوری قول داده است که برنامه هفتم را به مجلس تقدیم کند، مجلس هم در این زمینه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم را تشکیل خواهد داد و بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه باهم انجام می گیرد.

پایان پیام/ 

کد خبر: 1168178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =