رضایی: رهبران کوتوله و ضعیف، ته مانده آبروی اروپا را به باد می‌دهند

معاون اقتصادی رئیس جمهور به اقدام پارلمان اروپا در صدور قطعنامه علیه ایران واکنش نشان داد و گفت: اروپا از اقدام علیه سپاه پشیمان می شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در دیدار با فعالان اقتصادی در پاسخ به سوال اینکه چرا پارلمان اروپا در این شرایط دست به اینکار زده است، گفت: هیچگاه اروپا تا این حد آلت دست آمریکا و صهیونیست ها نبوده است. رهبران کوتوله و ضعیف، ته مانده آبروی اروپا را به باد می دهند.

نامه رهبر انقلاب به محسن رضایی

وی ادامه داد: آمریکا از یک طرف اروپا را روبروی روسیه قرار داده است و از سوی دیگر در غرب آسیا به عنوان شیپور چی از آنها استفاده می کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در این رابطه اظهار داشت: رهبران غربی از بایدن و مکرون تا شولتز، ظاهرا درک درستی از واقعیت های موجود بین المللی ندارند و مدام در حال بحران آفرینی جهانی هستند.

رضایی تاکید کرد: یکی از عوامل بی ثباتی در اروپا و وقوع جنگ اوکراین همین رهبران غربی هستند که از واقعیت ها فاصله گرفته اند و تصور می کنند جهان فعلی همان جهان تحت سیطره کامل غرب است. آن ها باید این واقعیت را بپذیرند که غرب دیگر بلوک بلامنازع در تحولات و ترتیبات سیاسی-امنیتی و اقتصادی جهان نیست. 

رضایی ادامه داد: رهبران اروپایی با دنباله روی از آمریکا، در حال به خطر انداختن منافع خود و تهدید امنیت اروپا هستند. صدور قطعنامه علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که خط مقدم مقابله با ناامنی و تروریسم در منطقه بوده، چیزی جز قربانی کردن امنیت نیست.

وی گفت: رهبران اروپایی اگر تصور می کنند می توانند با صدور قطعنامه، اعمال تحریم یا تروریستی خواندن سپاه، این نهاد مقتدر و امنیت آفرین را از معادلات منطقه ای و بین المللی حذف کنند، اشتباه می کنند. کما اینکه آمریکا در ۴۰ سال اخیر این برنامه و تلاش را داشت اما شکست خورد و اکنون می بینیم سپاه در اوج قدرت و عزت ملی و بین المللی است.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) افزود: اروپایی ها اگر در سیاست های ضد ایرانی اخیر خود تجدیدنظر نکنند، حتما پشیمان می شوند. سرمایه گذاری آن ها روی تحولات داخلی ایران و ایجاد آشوب و اغتشاش شکست خورده و آن ها باید از این شکست درس بگیرند. تحریم، ایجاد آشوب داخلی، تهدید به حمله نظامی و تصویرسازی از ایران به عنوان یک تهدید، راهبرد مداوم غرب در برابر کشورمان بوده که نه تنها نتیجه ای برای آن ها نداشته، بلکه منجر به قدرتمند شدن ایران در همه ابعاد شده است.

وی اظهار داشت: منشأ اصلی بحران های متعدد در اروپا رهبران آن ها هستند. دولت های اروپایی باید در روابط خود با دیگر ملت های جهان که آن ها را به جنگل تشبیه کرده اند، تجدیدنظر کنند.

وی افزود: در رابطه با ایران نیز آن ها چاره ای جز پذیرش ایران به عنوان یک بازیگر مستقل منطقه ای و بین المللی ندارند و این اقدامات بیشتر برای انتقام و ناشی از خشم غربی ها از شکست پروژه اخیر براندازی و فروپاشی داخلی بوده است. آن ها به زودی متوجه اشتباه خود خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =