"دیو و دلبر" برگرفته از یک داستان واقعی غم‌انگیز است

دیو و دلبر یکی از داستان‌های قدیمی است که تاکنون چندین انیمیشن و فیلم از روی آن ساخته شده و هیچ کس فکرش را نمی‌کند که این داستان می‌تواند کاملا واقعی باشد؛ داستانی که به جای پایان خوش، در واقعیت یک داستان غم‌انگیز دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ به نظر می‌رسد که داستان کودکانه دیو و دلبر که در سال ۱۷۴۰ در فرانسه با نام La Belle et la Bête منتشر شد، تا حدودی الهام گرفته از زندگی دلخراش مردی به نام پتروس گونزالس است که ظاهری عجیب و غریب داشت تا حدی که برخی افراد آن زمان او را انسان نمی‌پنداشتند و معتقد بودند که او حیوانی وحشی است. او با زنی جوان و زیبا به نام کاترین ازدواج کرد.

پتروس گونزالس در سال ۱۵۳۷ در تِنِریف اسپانیا به دنیا آمد. او یک بچه غیرعادی بود و تمام بدن او از همان سن کودکی با مو پوشانده شده بود. در آن زمان همه از دیدن این بچه، متعجب و وحشت زده شده بودند و نمی‌دانستند که این بچه فقط یک بیماری ساده دارد که باعث می‌شود مقدار زیادی مو روی بدنش رشد کند.

"دیو و دلبر" برگرفته از یک داستان واقعی غم‌انگیز است

پتروس از یک بیماری ناشناخته که اکنون به عنوان «هایپرتریکوزیس» یا سندرم گرگینه شناخته می‌شود، رنج می برد که باعث می‌شد صورت و بدنش با موهای زائد پوشیده شود. تا به امروز کمتر از 50 مورد ثبت شده است که بسیاری از آنها جاذبه‌های عجیب و غریب را نشان می‌دهند.

خاستگاه گم‌شده اعداد جادویی ۱۳ و ۱۸

پدر و مادر او که فکر می‌کردند بچه‌شان یک بچه نفرین شده است، وقتی پتروس 10 ساله شد او را به یک دزد دریایی فرانسوی فروختند. این دزد دریایی از دیدن این بچه شگفت‌زده شد و او را به هنری دوم، شاه فرانسه، پیشکش کرد. شاه متوجه شد که این بچه عجیب و غریب، بسیار باهوش است. به همین دلیل تصمیم گرفت که به او آموزش دهد. پتروس خیلی سریع زبان فرانسوی را یاد گرفت و به همین دلیل شاه دستور داد تا بچه را تحت آموزش و تحصیلات عالی قرار دهند. با گذشت زمان، او سه زبان و همچنین نکات جزئی آداب دربار را آموخت.

در حالی که شواهد بایگانی کمی از زندگی پتروس وجود دارد، در سال ۲۰۲۱ اسنادی فاش شد که نشان می‌داد او زمانی که به ۲۰ سالگی رسید، سر میز سلطنتی گارسون شده بود. او حتی شروع به تحصیل در رشته حقوق کرد و غیرقابل باور اینکه تا سال ۱۵۸۲ در دانشگاه سوربن حقوق تدریس می‌کرد.

وقتی شاه هنری از دنیا رفت، همسر شاه از پتروس مراقبت کرد و حتی کاری کرد تا او ازدواج بکند. البته روایتی نیز وجود دارد که همسر شاه زن بی‌رحمی بود که تصمیم گرفت آزمایشی انجام دهد تا دریابد پتروس چه نوع بچه‌هایی به وجود خواهد آورد. با این حال، پتروس در سال ۱۵۷۰ با کاترین رافلین، دختر زیبای یک تاجر فرانسوی، ازدواج کرد. ملکه قبل از عروسی آنها، به کاترین در مورد ظاهر شوهر آینده‌اش هشدار داده بود. اما جالب این است که آن دو با همدیگر خیلی خوشحال بودند و صاحب هفت فرزند شدند که چهار تا از آنها همانند پتروس پر از مو بودند.

"دیو و دلبر" برگرفته از یک داستان واقعی غم‌انگیز است

پرتره دختر پتروس گونزالس در سال ۱۵۸۳. تضاد بین بدن پوشیده از مو و لباس ظریف او نشان از آن دارد که خانواده گونزالس موضوعی محبوب برای هنرمندان و نقاشان زمان خود بوده است.

برخلاف پایان خوش افسانه‌ای دیو و دلبر، ساخته والت دیزنی، پتروس تا آخر عمرش یه موجود عجیب و غریب نامیده می‌شد. آنها پس از مرگ ملکه به خارج از کشور رفتند. در روایتی گفته می‌شود که کودکان گونزالس به دلیل ظاهر عجیب و غریب‌شان به اشراف‌زادگان هدیه داده می‌شدند و مانند حیوانات خانگی دربار با آنها رفتار می‌شد.

این زوج روزهای آخر عمرشان را در ایتالیا به پایان رساندند و چون سابقه‌ای از مرگ پتروس وجود ندارد، احتمالا به طرز غم‌انگیزی تا آخر عمرش انسان تلقی نمی‌شده و شایسته به خاکسپاری به سبک مسیحیان نبوده است. با این حال گفته می‌شود که پتروس در ۸۱ سالگی درگذشته است.

اگرچه پتروس یک مرد خوب و با شخصیت بود، اما خیلی‌ها در آن زمان او را یک موجود شیطانی و یا چیزی شبیه به آن می‌دانستند، با همه این حرف‌ها، داستان او بود که باعث شد پزشکان روی این بیماری کار کنند.

کد خبر: 1168235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • S IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      2 0
      خیلی ناراحت‌کننده‌اس بچه ها به عنوان حیون خونگی اشراف زادگان بودن 😔
    • فاطمه IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      1 0
      چقدر تلخ