کدام دانشگاه‌ها بیشترین قرارداد ارتباط با صنعت را در سال ۱۴۰۱ داشتند؟

آمارها نشان می‌دهد که دانشگاه‌ تهران بیشترین قراردادهای ارتباط با صنعت در حال اجرا و دانشگاه صنعتی شریف بیشترین تعداد قرارداد پایان‌یافته را در سال ۱۴۰۱ داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، برای حل مشکلات جامعه ضروزت دارد ارتباط بین دانشگاه و صنعت به خوبی برقرار شود. به همین دلیل، شکل‌گیری این ارتباط در سال‌های اخیر مورد توجه مدیران دانشگاهی قرار گرفته است.

رشد ۳۹۵ درصدی مبلغ قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه در ۵ سال گذشته

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم معتقد است که آمارهای موجود در زمینه ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت رشد خوبی در این سال‌ها داشته است. این رشد حاصل امضای تفاهم‌نامه‌هایی بین وزارت علوم و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی است. تفاهم‌نامه‌هایی که به همکاری‌های موثری منجر شده است. نتیجه این همکاری‌ها، واگذاری پروژه‌های تحقیقاتی به مراکز علمی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور بوده است.

بررسی عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد ۱۰ هزار و ۸۳۵ قرارداد در حال اجرا است. در ادامه گزارشی از قراردادهای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در سال ۱۴۰۱ ارائه می‌شود.

نمودار زیر نشان‌دهنده تعداد قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در سال ۱۴۰۱ است. با توجه به نمودار به ترتیب دانشگاه‌های تهران، شیراز و صنعتی شریف دارای بیشترین تعداد قرارداد در حال اجرا در سال اخیر هستند.

کدام دانشگاه‌ها بیشترین قرارداد ارتباط با صنعت را در سال ۱۴۰۱ داشتند؟

بر اساس این نمودار، دانشگاه تهران با هزار و ۵۵۳ قرارداد بیشترین تعداد قرارداد در حال اجرا را در بین دانشگاه‌های کشور دارد. پس از آن، دانشگاه شیراز با ۹۸۴ دانشگاه در رتبه دوم و دانشگاه صنعتی شریف با ۹۵۰ قرارداد در رتبه سوم جای دارند.

دانشگاه شریف دارای بیشترین تعداد قرارداد پایان‌یافته در سال ۱۴۰۱ 

علاوه بر قراردادهای در حال اجرا، برخی دانشگاه‌ها توانسته‌اند تعداد زیادی قرارداد را در سال ۱۴۰۱ به پایان برسانند. نمودار زیر نشان‌دهنده تعداد قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت پایان یافته دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در یک سال اخیر است. بر اساس نمودار به ترتیب دانشگاه‌های شریف، ارومیه و علم و صنعت ایران دارای بیشترین تعداد اتمام قراردادها در یک سال اخیر هستند.

 کدام دانشگاه‌ها بیشترین قرارداد ارتباط با صنعت را در سال ۱۴۰۱ داشتند؟

بر اساس این نمودار، تعداد کل قراردادهای خاتمه یافته در یک سال اخیر، ۲ هزار و ۸۳۷ قرارداد است. دانشگاه شریف با ۳۱۰ قرارداد پایان‌یافته، بیشترین تعداد قرارداد را دارد. پس از آن، دانشگاه ارومیه با ۱۹۶ قرارداد در جایگاه دوم و دانشگاه علم و صنعت با ۱۴۳ قرارداد در جایگاه سوم قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =