عنابستانی: دولت اجازه ندهد شرایط بحرانی‌تر شود

یک نماینده مجلس گفت: تا ما صحبت از وضعیت کشور می‌کنیم، می‌گویند در جنگ هستیم. بله جنگ هست ولی جنگ و شرایط ترکیبی ایجاب می‌کند دولت هم یک آرایش مناسب شرایط جنگی برای خودش طراحی کند، به نظر می‌رسد به ویژه تیم اقتصادی دولت بر مبنای یک شرایط آرامی کشور را اداره می‌کنند؛ در حالی که کشور واقعا در یک شرایط جنگ و ویژه قرار گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی‌اصغر عنابستانی در گفت‌وگویی، در پاسخ به این سوال که باتوجه به افزایش نرخ‌ ارز و طلا در بازار و عدم ثبات اقتصادی در کشور این مساله مطرح می‌شود که دولت باید تغییراتی در تیم اقتصادی خود داشته باشد چقدر این گزاره را می‌پذیرید، گفت: بارها عرض کردیم که توطئه دشمن و حرکتی که انجام می‌دهد کاملا مشخص و مشهود است، دشمن در حوزه اقتصادی تلاش می‌کند ساختارها را از داخل برهم بزند و جنگ روانی ایجاد کند و از سوی دیگر پارامترهای اقتصادی را بهم بریزد اما از این طرف قاعدتا دولت گاردی می‌گیرد و در مقابل تک دشمن باید یک پاتک داشته باشد که به نظر می‌رسد مناسب نیست.

هزینه ۴ میلیارد دلاری نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای دولت

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعضا تا ما صحبت از وضعیت کشور می‌کنیم، می‌گویند در جنگ هستیم. بله جنگ هست ولی جنگ و شرایط ترکیبی ایجاب می‌کند دولت هم یک آرایش مناسب شرایط جنگی برای خودش طراحی کند، به نظر می‌رسد به ویژه تیم اقتصادی دولت بر مبنای یک شرایط آرامی کشور را اداره می‌کنند؛ در حالی که کشور واقعا در یک شرایط جنگ و ویژه قرار گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه حتما تیم اقتصادی دولت نیاز به تغییر دارد، گفت: هماهنگی عناصر در این تیم کامل نیست و آرای متفاوتی از عناصر این تیم بیان می‌شود، تصمیمات موثر اتخاذ نمی‌شود و تصمیاتی هم که اتخاذ می‌شود به موقع و در زمان متناسب عمل نمی‌شود یعنی همه ایرادات در ساختارهای اقتصادی دولت وجود دارد. البته منکر کار و اقدمات دولت نیستیم اما از این طرف احساس می‌کنیم حتما دولت نیاز به یک ترمیم جدی دارد.

عنابستانی یادآور شد: دولت ترمیم کابینه را از بانک مرکزی آغاز کرده است، اما در دیگر عناصر اقتصادی دولت هم در جهت هم‌آوایی، هماهنگی و مستحکم‌تر شدن و قوی‌تر شدن حتما باید تغییراتی صورت گیرد و امیدواریم دولت هرچه سریع‌تر این آرایش مناسب را انجام دهد و اجازه ندهد شرایط بحرانی‌تر و غیرقابل کنترل شود و آن وقت ما تغییرات را ببینیم.  

وی ادامه داد: دلسوزان توصیه‌هایی درباره بانک مرکزی می‌کردند اگر یکی دوماه قبل توجه می‌شد، شاید تغییرات در بانک مرکزی می‌توانست کار را به اینجا نکشاند در حال حاضر هم سایر عناصر تیم اقتصادی دولت باید تغییر کنند، خود آقای رئیس‌جمهور با همه صداقت و دلسوزی و تلاش بی‌وقفه‌ای که دارد باید مسئله ضرورت استحکام تیم اقتصادی دولت را درک کند و این تغییرات را صورت دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت و مجلس هم آوا باهم مکرر در تعامل مثبت مسائلی را دنبال می‌کنند، قطعا اگر جمع‌بندی این شود که دولت این شرایط را درست مدیریت نمی‌کند، مجلس براساس قانون تصمیمات مقتضی می‌گیرد. در مجلس این مباحث مطرح است که بحث‌های مربوط به تغییرات اگر از طرف دولت کلید نخورد، مجلس کلید بزند و از ویژگی نظارتی خود استفاده کند و اگر لازم به استیضاح باشد تغییرات را صورت دهد. اما امیدواریم مباحثی که کارشناسان و نمایندگان و همه مرتب تکرار می‌کنند و هشدارهایی که می‌دهند برای دولتمردان مثمر ثمر باشد و  قبل از این که شرایط به یک وضعیت نامناسب برسد، تغییرات صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =