طب سنتی/ گل راعی گیاهی با خاصیت نرم‌کردن پوست، ضد میگرن و ضد افسردگی

گل راعی به لحاظ خواص اعجاب آورش به پادشاه گیاهان دارویی معروف است. از فرآورده های این گیاه، قطره ای به نام هایپیران تولید می شود که در بازار دارویی ایران موجود است ودارای خواص ضد افسردگی وضد میگرن می باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در طب سنتی از این گیاه به عنوان قابض، نرم کننده پوست ،تسکین دهنده سرفه،بیماری های عصبی،تشنج(هیستری)،بیماری های ریوی،ضعف اعصاب و افسردگی استفاده میشود. ولی امروزه بیشتر در تهیه داروهای ضدافسردگی و بی خوابی کاربرد دارد.

طب سنتی / آشنایی با خواص شگفت‌انگیز کره کنجد

همچنین به صورت پماد نیز در ضدعفونی کردن زخم ها ،سوختگی وگرفتگی عضلات از آن استفاده می شود. علف راعی یا علف جای در مزارع چای شمال به عنوان علف هرز می روید علت نام گذاری آن هم احتمالا به این علت است. این گیاه به ویژه برای کاهش نوسانات خُلقی ناشی از یائسگی موثراست.

براساس گزارشات ،هوفاریقون باعث تون (کشش ) رحم درحیوانات شده است به طور کلی مصرف هوفاریقون برای زنان باردار توصیه نمی شود.

منابع:

1 - گریدن جو ، گریدن تری ، درمان سبز : راهنمای خود درمانی با استفاده از داروهای گیاهی ، ویتامین ها و درمان های خانگی /مترجم اسماعیلی مینا ؛ ویراستار پزشکی دکتر محمدی نوید – تهران : گلبرگ،1383.

2- نوری هومن ، گیاهان دارویی، نشر دستان ،1391. 3-آریاپور علی، میرزایی، میرزایی ملامحمد رحیم، گیاهان دارویی ،معطر  صنعتی جنگل و مراتع ،نشر موسسه آموطش علمی کاربردی وزارت جهادکشاورزی ،1389.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1168458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =