خوابگاه دانشگاه خواجه‌نصیر تا شهریور ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود/ الزامی نبودن تزریق دوز یادآور واکسن کرونا

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از افتتاح خوابگاه دانشجویی دانشگاه تا شهریور ۱۴۰۲ خبر داد.

محمد بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از اختصاص فضاهایی برای قرنطینه دانشجویان بیمار دانشگاه خواجه نصیر خبر داد و اظهار کرد: این اتاق‌های قرنطینه در طبقه منفی یک ساختمان‌های خوابگاهی این دانشگاه واقع شده‌اند و اگر دانشجویی علائم بیماری آنفولانزا یا کرونا را داشته باشد، به این اتاق‌ها منتقل خواهد شد. 

دانشجویان دارای علائم آنفولانزا قرنطینه می‌شوند/ تزریق دوز یادآور واکسن کرونا، شرط سکونت در خوابگاه

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: البته تا کنون تعداد دانشجویان خوابگاهی که دارای علائم بیماری هستند، اندک است. برای همین نیز قرنطینه دانشجویان در وسعت گسترده صورت نگرفته است. 

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته مشکل کمبود خوابگاه در دانشگاه خواجه نصیر وجود داشته است، گفت: پراکندگی دانشکده‌های این دانشگاه و به تبع آن پراکندگی خوابگاه‌های دانشجویی از علل اصلی افزایش کمبود خوابگاه است. خوابگاه‌های این دانشگاه مانند کوی دانشگاه تهران، خوابگاه‌ها تجمیع شده نیستند و ظرفیت آنها کم است. علاوه بر آن، رفت و آمد مسیر بین خوابگاه و دانشکده‌ها نیز مشکلات بسیاری برای دانشجویان ایجاد می‌کند.

بحرینی با تصریح بر اینکه ۲ ساختمان خوابگاهی در دانشگاه خواجه نصیر در حال ساخت است، گفت: یکی از این ساختمان‌ها شهریورماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید. البته تا زمان ساخت این خوابگاه‌ها، دانشگاه با گرفتن خوابگاه استیجاری تلاش می‌کنند مشکلات کمبود خوابگاه را به حداقل برساند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیر با اشاره بر اینکه برخی از خوابگاه‌های این دانشگاه فرسوده هستند و باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند، گفت: بنابراین اگر قرار است همچنان از این خوابگاه‌ها استفاده شود، باید مورد بازسازی قرار بگیرند؛ چون احتمال خطر جانی برای دانشجویان وجود دارد. به عنوان مثال خوابگاه ستاره بسیار فرسوده و قدیمی است.

وی با تصریح بر اینکه دریافت دوز یادآور واکسن کرونا برای درخواست دریافت اتاق در خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ الزامی نیست، خاطرنشان کرد: بنابراین دانشجویان متقاضی بدون الزام در دریافت واکسن، می‌تواند درخواست اتاق را به معاونت دانشجویی دانشگاه ارائه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =