نوری: سایر کشورها با شاخص آلودگی ۳۰۰ هم مدارس را تعطیل نمی‌کنند

وزیر آموزش و پرورش گفت:بر اساس بررسی‌های جهانی برخی کشورها مانند مکزیک و چین آلودگی شدیدتر و با شاخص ۳۰۰ دارند اما مدارس تعطیل نمی‌شود اما در ایران مدارس با بارش برف و آلودگی با شاخص ۱۵۰ تعطیل می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش امروز در همایش زنان فرزانه گفته است: بر اساس بررسی‌های جهانی برخی کشورها مانند مکزیک و چین آلودگی شدیدتر و با شاخص ۳۰۰ دارند اما مدارس تعطیل نمی‌شود اما در ایران بارش برف و آلودگی با شاخص ۱۵۰ مدارس را تعطیل می‌کند.

محمدی: عمیقاً نگران وضعیت تعطیلی مدارس هستیم

وی افزود: هزینه آموزش و پرورش روزانه هزار میلیارد تومان است و کلاس‌های حضوری ارزش افزوده برای دانش آموزان و معلمان دارد بنابراین مدارس نباید تعطیل شود البته اگر جان دانش‌آموزان در خطر باشد باید برای تعطیلی مدارس اقدام کرد.

وزیر آموزش و پرورش شب گذشته با اعلام خبر بازگشایی مدارس اعلام کرد: رئیس جمهور دستور دادند تا تعطیلی‌ مدارس کاهش یابد و با توجه به این شرایط از فردا مدارس تهران و سایر استان‌های کشور در تمام مقاطع تحصیلی به صورت حضوری دایر خواهد بود.

همچنین مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران درباره برگزاری کلاس جبرانی برای تعطیلات اخیر گفت: مقرر شد به شورای آموزشی مدارس اختیار داده شود تا برای پایه‌ها و دروسی که خودشان با توجه به تفاوت‌های موجود در مدارس احصا کردند، نسبت به برگزاری کلاس جبرانی تصمیم‌گیری و از زمان نوبت عصر یا پنجشنبه‌ها استفاده کنند.

این کار به صورت آزمایشی در چند مدرسه از مناطق مختلف اجرا خواهد شد و نتایج حاصل در جلسه بعدی شورای آموزش و پرورش استان ارائه و آنجا برای تعمیم به تمام مدارس تصمیم‌گیری خواهد شد همچنین مدارس و مناطقی که پیش از این متقاضی برگزاری کلاس جبرانی بودند برای اجرای آزمایشی انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • DE ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      5 0
      پس که اینطور اینجور جاها که میرسه با بقیه جهان مقایسه میکنین ولی به تورم و فساد و گرونی که میرسه یهو بقیه ی جاهای دنیا هیچ میشن