بهانه بانک‌‎ها برای پرداخت نکردن وام مسکن چیست؟

۸۰ هزار متقاضی واحد شرایط روستایی موفق به انعقاد قرارداد با بانک‌های دولتی برای پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن روستایی نشدند و نظام بانکی با بهانه‌های مختلف از عمل به تکلیف خود در این حوزه سر باز می‌زنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اطلاعات رسیده از بانک مسکن تا کنون ۱۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط مسکن روستایی به نظام بانکی برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی معرفی شده‌اند و فرآیند معرفی این متقاضیان از مهرماه آغاز شده است.

پررونق‌ترین و کسادترین مناطق در بازار مسکن تهران

این در حالی است که نظام بانکی تا لحظه تهیه خبر تنها برای ۲۰ هزار متقاضی پرونده تشکیل داده و قرارداد پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی را منعقد کرده است.

*۸۰ هزار متقاضی مسکن روستایی سرگردان شدند

به معنای دیگر ۸۰ هزار خانواده واجد شرایط روستایی برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی، به دلیل عدم انعقاد قرارداد با بانک سرگردان شده‌اند. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که مطابق قانون برنامه ششم توسعه، نظام بانکی باید سالانه ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی را به مردم پرداخت کند. به عبارت دیگر با گذشت ۱۱ ماه از سال ۱۴۰۱، تنها ۱۰ درصد تکلیف برنامه ششم توسط نظام بانکی محقق شده است.

مخاطبان از سنگ‌اندازی گسترده بانک‌های دولتی برای پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن خبر داده‌اند. بر این مبنا مواردی از جمله ابلاغ بانک به شعبه کمتر از عدد تکلیفی بانک مرکزی، مشروط کردن پرداخت وام به منابع و مصارف بانک و همچنین تعیین سقف ماهانه و سوختن سهمیه استفاده نشده توسط هر بانک در هر ماه از جمله راهکارهایی است که بانک‌های دولتی به کمک آن از پرداخت تسهیلات مسکن روستایی سر باز می‌زنند.

منبع: فارس

پایان پیام/

کد خبر: 1168637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      7 0
      درخونهاتون گل بگیرن با این حسن مسئولیتی ک دارین مسئولین بی عرضه رشوه بگیر ک هر اداره ای ک میری انگار یع رئیس جمهور تو هر ادارس و هرکی هر جور دوست داره برخورد و رفتار میکنه و قانونم کشک از بس ک دستگاهای نظارتی بی عرضه و فاسد هستن ک این شده وضع و روزگار مردم و این همه جوون بعد یک سال تشکیل پرونده در بنیاد مسکن روستایی شهرستان دورود استان لرستان بنیاد مسکن پرونده رو ارجاع داده بانک تجارت شعبه مرکزی ک رئیسش اقای جواد مرادی هستش نامهارو خونده میگه کی گفته بنیاد پرونده رو بفرسته اینجا پروندتو ببر برو بگو بانک تجارت چیزی ابلاغ نشده و وام مسکن نمیدن و دیگه پرونده ایم اینجا نفرسته این بود قانون و عدالت و نظام جمهوری اسلامی ک درست کردین برا خودتون پ ما و امثال ما ب کجا مراجعه کنیم .پیامو لطف کنید انتشار بدین ببینیم این مملکت یع مسئول داره پیگیر کار این همه جوون و مردم بدبخت باشه.
    • ن IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      2 0
      بهانه از این بهتر ک همشون دستشون یع کاسه اس ک یک سال عرضه اینو نداشتن مشکلو حل کنن و کمتر ب فکر بخور بخور خودشون و منافعشون باشن و در طی این یک سال قمت مصالح سر ب فلک کشیده و هیچ کسم پیگیر نیست فقط شعار میدن و در عمل هیچ و پوچ با اینوضعیت ک یع شاخه میلگرد 16 شده 400 هزارتومان با 200 تومان چجوری میشه خونه ساخت این همه دانشمند و موخ ک شدن مسئول چجوری حساب کتاب کردن ؟
    • شیرکو IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      3 0
      واقعن جای تاسفه بعد یک سال وعده ووعید هنوز اجرایی نشده دیگه شورشو دراوردید
    • ناشناس US ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      3 0
      یکسال وعده دادن مسئولین و حالا هم که متمم ابلاغ شده برای انعقاد قرارداد بخاطر شش روز زودتر از تاریخ گرفتن وام که خودم ۱۹ آبان پارسال بمن تعلق نگرفت اقلا نکردن ازاول آبان درست کنن حالا موندیم با قرض خودمون چکار کنیم برای وام گرفتن دیگر بانک‌ها که جلوی وام رو گرفتن پس مردم چطور قرض رو بپردازن اصلا دلتون برای مردم روستا نمیسوزه
    • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      3 0
      یه عده مسئول بی عرضه .بعداز یک سال که منتظر وام مسکن هستی وهمه بانک ها دارن وام پرداخت میکنن بانک تجارت شهرملایر در استان همدان تازه میگه برا ما بودجه نیومده باید ۸ ماه دیگه صبر کنید آخه الانش با ۲۰۰ تومان هیچی نمیشه درست کرد چه برسه به ۸ ماه دیگه لطفا اینو منتشر کنید تا حداقل یه مسئولی ببینه و دلش به حال ما بسوزه به بنیاد مسکن هم که رجوع میکنیم میگه پرونده شما دیگه از دست ما خارج شده رفته برا بانک .بانک هم که میریم جواب سر بالا بهمون میدن حداقل بهمون راستشو بگید یا بگید اصلآ نمیدیم تا ما هم یه گلی به سرمون بگیریم
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 0
      بعد میگن بیاین رای هم بدین