نقش کدام عامل در افزایش کمر درد بیشتر است؟

دکتر رامین کردی متخصص پزشکی ورزشی و فلوشیب اینترونشن غیرجراحی ستون فقرات دانشگاه علوم پزشکی تهران در این قسمت از برنامه پرسش و پاسخ با متخصصان (TUMS Q&A)، درباره عوامل درد کمر و راهکارهای درمان آن توضیح داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر کردی گفت: طبق مطالعاتی که در داخل کشور انجام‌شده است؛ چندین عامل در ایجاد کمردرد در افراد نقش مهمی دارند که شامل کمبود خواب، وزن زیاد و چاقی است  که در خانم‌ها شایع‌تر است؛ همچنین استعمال دخانیات مانند سیگار و قلیان منجر به این عارضه می‌شود.

آشنایی با شایع‌ترین علائم سیاتیک

اگر میزان فعالیت بدنی کم باشد و نخواهیم به کمردرد مبتلا شویم یکی از راه‌ها افزایش میزان فعالیت‌های روزانه مانند راه رفتن از طریق پله و طی کردن مسافت‌های کوتاه به‌صورت پیاده‌روی تند است؛ حتی اگر افراد یک ساعت در روز بدین شکل فعالیت کنند؛ میزان کمردردهایشان نصف می‌شود.

ازجمله عوامل دیگری که باعث کمردرد می‌شوند رانندگی است زیرابه علت تکان های زیاد، درد افزایش پیدا می‌کند؛ پس بهتر است فردی که کمردرد دارد رانندگی خود را محدود کند.

عامل دیگر در تشدید کمردرد شغل‌های نوبتی است که فرد در آن دچار کم‌خوابی می‌شود؛ اما به‌طورکلی زمانی که دچار این عرضه می‌شویم هرچه سریع‌تر به محل کار برگردیم و کار خود را ادامه دهیم زودتر دردمان کاهش می‌یابد شاید درگذشته راه نجات را فقط استراحت می‌دانستند اما امروزه ادامه فعالیت‌های بدنی فرد را به نتیجه مطلوب می‌رساند.

حدود ۱۵ تا ۲۷ درصد مطالعاتی که در استان‌های مختلف کشور انجام‌شده نشان می‌دهد که علت اصلی کمردردهای مزمن به خاطر حساس شدن سیستم عصبی مرکزی مغز به درد و نوع نگاهی است که فرد به درد دارد؛ بنابراین نوع نگاه به درد یکی از مهم‌ترین عواملی است منجر به مزمن شدن دردهای کمری می‌شود.

بنابر گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پس اگر دچار کمردرد شدید طی دو هفته فعالیت‌های خود را کاهش دهید و سعی کنید هر چه زودتر به فعالیت قبلی خود بازگردید و نوع نگاهتان به درد این باشد که بالاخره تقریباً همه‌ افراد در طول زندگی دچار این عارضه می‌شوند و عمدتاً طی چند هفته سلامتی خود را به دست می‌آورند.  

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1168735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =