فروش نفت ایران در سه سال اخیر رکورد زد

​صادرات نفت و میعانات روزانه ایران، در سه ماه گذشته به طور میانگین از یک میلیون بشکه را رد کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،‌ براساس گزارش گروه تحقیقاتی سولوشن با عنوان"چشم‌انداز بازار نفت در ماه‌های پیش‌رو" در حوزه خریداران و عرضه، چین به عنوان بزرگ و مهم‌ترین بازار مصرفی نفت در سال ۲۰۲۳ به نظر گرفته خواهد شد چنانچه این کشور در حال خروج از محدودیت‌های کرونایی است.

میزان درآمد نفتی ایران در سال آینده

از طرفی در زمینه عرضه و تولید نیز کشور، فعالیت‌های حفاری در میادین شیل آمریکا افزایش خواهد یافت و هم‌چنین ونزوئلا به بازار نفت بازخواهد گشت. علاوه بر آن کشورهایی نظیر برزیل، کانادا و نروژ با افزایش تولید از جمله محرک‌های اصلی بازار مصرفی در سال ۲۰۲۳ خواهند بود.

بنابراین می‌توان گفت شاهد پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا و نتیجه آن نیز حرکت به سمت مازاد عرضه و فشار بر قیمت نفت در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

شایان ذکر است در هفته اول ژانویه ۲۰۲۳، ذخایر دریایی نفت خام و میعانات ایران با یک رونده کاهشی به ۴۳.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده که دو سوم آن میعانات گازی است.

​نکته قابل توحه این است که صادرات نفت و میعانات روزانه ایران، در سه ماه گذشته به طور میانگین از یک میلیون بشکه را رد کرده و به عبارتی در سه سال گذشته رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. در صورتی که صادرات در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ترتیب برابر با ۷۹۰ هزار بشکه و یک میلیون بشکه در روز بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =