آخرین اتمام حجت‌ها با مالکان ساختمان‌های ناایمن

آخرین اتمام حجت با مالکان ساختمان‌های ناایمن انجام و به آنها هشدار داده شد که بعد از این حکم قضایی داده می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نشست بررسی و پیگیری ایمن سازی ساختمان های  نا ایمن شهر تهران (۱۱۹ ساختمان بحرانی)  با حضور مالکین ساختمان های ناایمن، حسن زاده(معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷ تهران شهر تهران)، مهدی بابایی(ریاست کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران) و قدرت اله محمدی(مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران) و تعدادی از مدیران عملیاتی آتش نشانی برگزار شد.

۳ هزار ساختمان پر خطر در تهران وجود دارد

در این نشست مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به اهمیت ایمنی ساختمان های پایتخت تصریح کرد: با توجه به پیگیری های جدی و ویژه در خصوص ایمن سازی ساختمان های نا ایمن ظرف ۶ ماه گذشته با تلاش ها و همکاری مجموعه  مدیریت شهری تهران و تعامل صمیمانه معاون دادستان شهر تهران، خوشبختانه تعداد ۱۰ ساختمان بحرانی نسبت به ایمن سازی اولیه ساختمان اقدام و از فهرست ساختمان های بحرانی خارج شدند و نوید دادند به زودی تعداد بیشتری از ساختمان های مذکور از شرایط بحرانی خارج خواهد شد و این آخرین جلسه توجیهی و اخطار می باشد و بعد از مهلت مقرر برای تک تک ساختمان ها حکم قضایی صادر خواهد شد.

مهدی بابائی ریاست کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران و  حسن زاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷ تهران نیز ضمن سخنرانی و اتمام حجت با مالکین ساختمان های ناایمن اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع  ایمنی و آتش نشانی در ساختمان های ناایمن، مسئولیت تلفات جانی و خسارت مالی ناشی از ناایمنی ساختمان ها برای شهروندان و یا بیت المال متوجه مالکین، بهره بردار و ذی نفعان این ساختمان ها خواهد بود.

معاون دادستان ناحیه ۳۷ تهران تاکید کرد: اولویت ما جان شهروندان است و هر یک از دستگاه‌ها اگر نسبت به انجام وظایف خود کم کاری کنند باید پاسخگو باشند و این آخرین مهلت برای مالکان تا پایان سال می باشد. بعد از این مهلت برای همه ساختمان ها حکم قضایی صادر می شود.
 ۱۷ شهردار از شهرداران مناطق مختلف تهران ضمن اعلام پیگیری ویژه کمیته های ایمنی در مناطق شهرداری، آمادگی خود را جهت تسهیل، تسریع اقدامات ایمن سازی  ساختمان ها اعلام کردند.

پایان پیام/

کد خبر: 1168775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =