۱۴۲ مقام عربستان سعودی به اتهام فساد بازداشت شدند

سازمان مبارزه با فساد عربستان سعودی از بازداشت ۱۴۲ مقام این کشور در یک ماه گذشته به اتهام فساد خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سازمان حسابرسی و مبارزه با فساد در عربستان سعودی اعلام کرد در یک ماه گذشته ۱۴۲ مسئول این کشور به اتهام فساد بازپرسی و سپس بازداشت شده‌اند.

بحران به روابط عربستان و امارات بازمی‌گردد؟

به نوشته وبگاه المواطن، در ماه جمادی‌الثانی ۱۴۴۴ تعداد ۲ هزار و ۳۶۴ پرونده از سوی سازمان حسابرسی و مبارزه با فساد عربستان سعودی مورد بررسی قرار گرفته است. در این راستا از ۳۰۷ تحقیقات به عمل آمده و از میان آن‌ها ۱۴۲ نفر به زندان افتاده‌اند که برخی از بازداشت‌شدگان به قید کفالت آزاد شده‌اند.

به گفته سازمان حسابرسی و مبارزه با فساد در عربستان سعودی مهم‌ترین جرایم فساد مالی به دریافت رشوه و سوءاستفاده از مقام و پول‌شویی و جعل سند مربوط می‌شود.

بیانیه سازمان حسابرسی و مبارزه با فساد عربستان تأکید کرده که افراد بازداشت‌شده متعلق به وزارتخانه‌های کشور، دفاع، انرژی، دادگستری، شهرداری‌ها، بهداشت، آموزش، محیط زیست و نیز خود سازمان حسابرسی و مبارزه با فساد و سازمان زکات و مالیات و گمرک بوده است.

این بازداشت‌ها در حالی است که محافل معارض دولت سعودی با دیده تردید به آن نگاه می‌کنند. به گفته مخالفین بازداشت مقامات و کادر اداری و نظامی نه به دلیل فساد، بلکه به دلیل عدم وفاداری به محمد بن سلمان صورت می‌گیرد؛ به طوریکه در سال‌های گذشته صدها افسر وزارت کشور و دفاع عربستان به دلیل وفاداری به «محمد بن نایف» ولی‌عهد معزول و زندانی سعودی دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =