اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قانونی‌شدن ازدواج همجنس‌گرایان در آمریکا را محکوم کردند

اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه ای تبدیل لایحه ازدواج همجنس‌گرایان به قانون را محکوم کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیش از ۵ هزار عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه ای تبدیل لایحه ازدواج همجنس گرایان به قانون را محکوم کردند.

محققان حکمت اسلامی باید در زمینه حکمت و خانواده تحقیق کنند
 

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

انسان عصر حاضر در کنار بهره مندی و پیشرفت فراوان، در برخی از حوزه ها به وضوح از کرامت و شرافت ذاتی خود فاصله گرفته است. از آن جمله، حوزه اخلاق جنسی است که می توان آن را از پر آسیب ترین حوزه های زندگی اجتماعی انسان امروز دانست که نیازمند اهتمام ویژه اندیشمندان، حکما و سیاستگذاران است. در چنین شرایطی که بشر شدیدا نیازمند عقلانیت و حکمت است، برخی سیاست ها دقیقاً جهت مخالف در پیش گرفته و حوزه حساس اخلاق و تربیت جنسی را درگیر تلاطم و آشوب دو چندان کرده است.
از جمله این سیاستها، اقدام اخیر دولت ایالات متحده آمریکا در تبدیل لایحه ازدواج همجنس گرایان به قانون می باشد. این اقدام را می توان به راستی کوبیدن میخ آخر به تابوت خانواده در آن جامعه دانست. اینکه چگونه یک گرایش انحرافی اخلاقی به نماد آزادی و آزادی خواهی بشر تبدیل شده است، خود قصه پرغصه ایست؛ ولی اینکه با قانونی کردن چنین پیوندهایی چه بر سر خانواده با تعریف معهودش می آید داستان غمبار دیگری است.

کارکرد خانواده در حداقلی ترین نگاه که اتفاقاً توسط اندیشمندان غربی تببین شده، تثبیت شخصیت بزرگسالان و جامعه پذیر کردن کودکان است.

ازدواج همجنسگرایان حتی این رویکرد بسیار تنزل یافته به خانواده را نیز اقناع نمی کند. اصرار بر گسترش تعریف خانواده به نحوی که زوج هم جنس را نیز شامل شود عملاً کمترین آسیبش نادیده گرفتن ضرورت بهره مندی از هر دو ظرفیت و استعدادهای زنان و مردان در خانواده است.

خانواده این میراث اصیل، پایدار و بزرگ بشریت در حالی دستخوش چنین تحریف و تقلیلی می شود که هیچیک از ادیان بزرگ الهی آن را تجویز نمی کنند.

ادیان الهی که با عقل سلیم و طبع انسانی هم سو هستند، اینگونه نهاد خانواده را نیز تبیین و تشریع کرده‌اند: خانواده نهادی فطری، طبیعی و مقدس است که از زن  و مرد تشکیل شده و ظرفیت تولید نسل، ایجاد آرامش، تربیت و جامعه‌پذیری فرزندان را دارد.

ناگفته پیداست که هیچ یک از مؤلفه های این تعریف با خانواده بناشده بر همجنسگرایی سازگار نیست. نگاه منفی تورات به همجنسگرایی به عنان نهی خداوند در سفر لاویان، مخالفت صریح پلوس مقدس در انجیل با همجنسگرایی به عنوان تناقض صریح با اراده خداوند  و برخورد قرآن با قوم لوط، نشان از نگاه منفی ادیان به همجنسگرایی دارد. آنچه عقل سلیم و ادیان الهی را وا می دارد که با هیچ مسامحه‌ای با این گرایش جنسی انحرافی مخالفت کنند، تأثیر منفی آن بر اخلاف، تربیت، زیست جنسی نوع بشر و تأثیر مخرب آن بر تشکیل خانواده سالم، طبیعی و کارآمد است.

گرچه همجنسگرایی سالهاست در جوامع غربی عملاً ترویج می شود اما اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در قانونی کردن این انحراف جنسی، قدمی دیگر در راه تحریف ارزش های اخلاقی، تربیتی و انسانی است که با چنین بازتعریف و تحریفی از زیست جنسی عملاً عقل سلیم، طبع انسانی و نهاد خانواده را به سخره گرفته است. پرواضح است که نمی‌توان همجنسگرایی را ترویج و ترغیب کرد و در عین حال خانواده سالم و کارآمد را انتظار داشت.

واقعیت تلخ این است که این گرایش انحرافی جنسی مانند هزاران انحراف دیگر در بین ابنای بشر مسبوق به سابقه است ولی هیچ انحراف اخلاقی دیگری تا به این حد روشن و بی‌پرده مورد دفاع و حمایت نظام‌مند و متعصبانه حکومت ها نبوده است. بیراه نیست اگر گفته شود که چنین حمایت های بی‌دریغ و چراغ سبزهایی از جانب حکومت ها و سازمان های جهانی، مروجان این گرایش انحرافی را بر آن داشته است که در سطح گسترده بر عادی‌سازی آن در بین مخاطبان جهانی از هر سنی هدف گذاری کنند؛ گاه در قالب فیلم، انیمیشن، بازی های رایانه‌ای و سایر محصولات نمایشی و سرگرمی و گاه در قالب حضور و ابراز وجود در وقایع بزرگ پرمخاطب مانند جام جهانی ۲۰۲۲.

جای بسی شگفتی است که انحرافی با چنین قدرت بالای تخریب اخلاق، تربیت و خانواده از پشتوانه های شگرف حقوقی و سیاسی برخوردار است و با کمال حیرت از جامعه جهانی صدای رسایی به مخالفت برنمی‌خیزد.
در این شرایط که غرب در حال بازتعریف اخلاق، تربیت انسانی و خانواده در چنین مقیاس کم‌سابقه‌ای است، جا دارد که دلسوزان و دغدغه‌مندان ارزش های اخلاقی، انسانی و خانوادگی از هر ملت و فرهنگ و دینی خصوصاً اندیشمندان و جریان های فکری و اجتماع مدافع حریم خانواده در کشورهای غربی که تاکنون نیز اقدامات قابل تحسینی در دفاع از ارزش های واصعی و اصیل خانواده انجام داده‌اند دست به دست هم دهند و به نام دین، اخلاق و حقوق انسانی این لکه ننگ را از دامان بشریت بزدایید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =