پیش بینی بورس شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱

بورس در روز چهارشنبه در حالی با ریزشی ۱۰ هزار واحدی به کار خود پایان داد که همایون دارابی معتقد است در روز شنبه بورس هم با افت شاخص کل کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه ۳۴ هزار و ۹۱ واحد ریخت و در ارتفاع یک میلیون و ۶۱۱ هزار واحدی قرار گرفت.

بورس نزولی ماند/ اُفت ۳۴ هزار واحدی شاخص کل

شاخص هم‌وزن با ۱۰ هزار و ۵۰۱ واحد کاهش به ۵۱۲ هزار و ۴۹۱ واحد و شاخص قیمت با ۶ هزار و ۲۴۰ واحد افت به ۳۰۴ هزار و ۵۶۰ واحد رسید.

نماد ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سیمان اردستان (اردستان)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت تهران (شتران)، سایپا (خساپا) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش و پرطرفدار روز چهارشنبه بودند.

گروه خودرو هم در معاملات روز چهارشنبه بورس صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۷۰۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۹ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

همچنین شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۹۲ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۹۸۰ واحد رسید.

در پایان معاملات روز سه‌شنبه نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت هفت هزار و ۸۹۲ واحدی که معادل ۰.۴۸ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. شاخص کل هم‌وزن نیز برخلاف شاخص کل رفتار کرد و با افزایش ۰.۰۶ درصدی به سطح ۵۲۲ هزار و ۹۹۴ واحدی رسید.

چشم انداز بورس در هفته آینده

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در مورد پیش بینی بورس شنبه می‌گوید: بورس احتمالا در روز شنبه هم با کاهش شاخص کل کار خود را آغاز می‌کند.

وی دلیل اصلی این رخداد را انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد صنعت خودرو دانست و ادامه داد: در حال حاضر موضوع عرضه خودرو در بورس کالا به یک چالش جدی برای بازار تبدیل شده است.

عرضه خودرو در بورس و هزار، اما و اگر

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس تهران از رفتارهای شتابان سیاستگذاران کشور رنج می‌برد. با توجه به این شرایط، بازاری که انتظار رفتار عاقلانه‌تر از آن میرفت، متاسفانه حرکتی همراه با نوسانات زیاد را طی معاملات امروز تجربه کرد.

وی ادامه داد: بنابراین احتمالا عرضه خودرو در بورس کالا همراه با تغییراتی تداوم یابد و با برطرف شدن ابهامات موجود، راه هر یک از صنایع متمایز شود و بار دیگر رفتار منطقی‌تر در روند معاملات مشاهده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =