مهلت مسکو به سفیر لتونی برای خروج از روسیه

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که به سفیر لتونی در این کشور دو هفته مهلت داده شده تا خاک روسیه را ترک کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، مسکو روز جمعه به سفیر لتونی دو هفته مهلت داد تا روسیه را ترک کند.

روز سه‌شنبه بود که مقامات لتونی از سفیر روسیه در ریگا خواستند تا روز 24 فوریه، این کشور را ترک کند. استونی نیز پیش از این اقدام مشابهی را انجام داده بود.

پس از این اقدام، روسیه اعلام کرد که از «گام‌های غیردوستانه» استونی شگفت زده نشده و تاکید کرد که واکنش سختی به آن نشان خواهد داد.

چند روز پیش بود که لتونی از سفیر روسیه خواسته بود تا روز 24 فوریه خاک این کشور را ترک کرده و اعلام کردند که در همین تاریخ نیز سفیر خود در مسکو را فرا خواهند خواند.

این در حالی است که لتونی در همبستگی با استونی، سطح روابط دیپلماتیک خود با روسیه را کاهش خواهد داد.

وزیر خارجه لتونی در همین زمینه گفت که به دلیل ادامه حملات روسیه علیه اوکراین و در همبستگی با استونی، سطح رواتبط دیپلماتیک خود با روسیه را کاهش خواهیم داد.

وزارت خارجه روسیه دوشنبه (۲۳ ژانویه، سوم بهمن) اعلام کرد سفیر استونی را اخراج می‌کند و کاردار این کشور ریاست هیأت دیپلماتیک آن را در مسکو برعهده خواهد داشت. این وزارتخانه افزود به مارگوس لایدر سفیر استونی دستور داده شد تا هفتم فوریه (۱۸ بهمن) روسیه را ترک کند. 

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده نمایندگی دیپلماتیک استونی از این پس به سطح کاردار که ریاست نمایندگی این کشور اتحادیه اروپا در مسکو را برعهده خواهد داشت، کاهش می‌یابد. 

وزارت خارجه استونی اوایل ژانویه به روسیه دستور داد تعداد کارکنان سفارتش را به هشت دیپلمات و ۱۵ کارمند اداری، فنی و خدماتی کاهش دهد تا دو کشور تا تاریخ اول فوریه به برابری در تعداد کارکنان سفارتخانه‌هایشان در پایتخت‌های متقابل برسند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1169099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =