توسعه تشکل‌های دانشجویی، رویکرد کرسی‌های آزاداندیشی را غنی‌تر می‌کند/ عدم هماهنگی برنامه‌های فرهنگی با دانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم ‌و تحقیقات گفت: تشکل‌ها با موضوعات اجتماعی و اقتصادی می‌تواند رویکرد کرسی‌های آزاد اندیشی را غنی‌تر کرده و گفت‌وگو را در درون دانشگاه شکل دهد، چون یکی از مشکلات عمده فرهنگی عدم هماهنگی برنامه‌ها با دانشجویان است.

سید یعقوب زراعت کیش، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم ‌و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره راهکارها در راستای توسعه فعالیت تشکل‌ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد مناسب در زمینه توسعه تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی به شکل خودجوش فعال است و از طریق رویکرد مناسب به سمت تمرکززدایی از ستاد به سمت بدنه دانشجویی گام  برداشته است.

اینستاگرام فعالیت‌های جشنواره «از حماسه تا حماسه» را محدود کرد

وی افزود: از سالیان گذشته در دانشگاه‌های آزاد اسلامی و دولتی عدم هماهنگی برنامه‌های فرهنگی با دانشجویان یکی از مشکلات عمده فرهنگی بوده است. در نتیجه شاهد بی‌توجهی دانشجویان به اجرای برنامه‌ها بودیم یا تعداد شرکت کنندگان در این برنامه‌ها به میزان مطلوب نبود.  توسعه تشکل‌های قانونی دانشگاه‌ها در رویکر جدید شکل گرفته و همین اقدام حمایت و پشتیبانی ستاد را می‌طلبد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم ‌و تحقیقات ادامه داد: بر این اساس، شورای نظارت با تدوین آیین نامه مناسب در بعد نظارت و حمایت در حوزه فرهنگی از طریق رئیس دانشگاه فعالیت‌های حمایتی را در دستور کار قرار گذاشته است. با توجه به اینکه آئین نامه و رویکرد مناسب بوده اقدامات حمایتی در ستاد معاون فرهنگی واحدهای دانشگاهی جدی‌تر گرفته شده تا دانشجویان بیشتر به سمت تشکل‌ها سوق پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که متناسب با نیاز دانشجویان چه موضوعاتی می‌‎تواند برای آنها ثمربخش باشد؟ ادامه داد: برگزاری کانون‌های موردی و موضوعی همچون کانون فیلم و عکس، ایثار و شهادت و دیگر کانون‌ها را می‌توان مطرح کرد، چون اغلب تشکل‌ها با رویکر سیاسی و اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد. با توجه به رویکرد موجود در دانشگاه بین اساتید و دانشجویان در یک برنامه میان مدت فضا و فرآیند گسترش یافته و این رویکرد می‌تواند در برگزاری بیش از پیش کرسی‌های آزاد اندیشی کمک کننده باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم ‌و تحقیقات گفت: توجه به تشکل‌ها با موضوعات اجتماعی و اقتصادی می‌تواند رویکرد کرسی‌های آزاد اندیشی را غنی‌تر کرده و گفت‌ و گو را در درون دانشگاه شکل دهد، چون بسیاری از ابهامات موجود به دلیل عدم گفت‌ و گو درباره مسائل متعدد بروز کرده است.

به گفته وی بی‌شک با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و اقدامات می‌توان در راستای شفاف‌سازی اذهان در بین دانشجویان و جامعه اقدامات مناسب انجام داد.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1169129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      0 0
      دانشگاه هیچ فایده ای ندارد فقط دفاع از ایران فایده دارد