آیا می‌توان پوکی استخوان را با ورزش درمان کرد؟

درمان پوکی استخوان با انجام ورزش و حرکات اصلاحی و نیز فیزیوتراپی امکان پذیر است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پوکی استخوان است بیماری است که در آن تراکم استخوان کم شده و استحکام آن کاهش مییابد، بنابراین باعث تغییر در ساختار استخوان میشود و خطر شکستگی استخوان را افزایش خواهد داد. ساختار نرمال استخوان حفره حفره و نازک میشود و توانایی تحمل نیروهایی که هر روزه بر استخوان وارد می شود کمتر میشود.

۴ اقدام برای داشتن استخوان‌هایی قوی و سالم

تشخیص پوکی استخوان به این صورت است که شکستگیهای ناشی از بیماری پوکی استخوان میتوانند شدید باشند، باعث درد شوند و بر کیفیت زندگی فرد اثر گذار باشند. شکستگیهای ناشی از پوکی استخوان بیشتر در ستون مهره (فروپاشی مهره های ستون فقرات)، شکستگی لگن، مچ دست و معمولا به دنبال زمین خوردن ایجاد میشوند.

در ادامه میتوانید برای اطلاع کامل از علائم و نشانههای پوکی استخوان، علل پوکی استخوان، راههای تشخیص پوکی استخوان، روشهای درمانی پوکی استخوان، ورزشهای مناسب به منظور بهبود وضعیت استخوانها، حرکات اصلاحی، انواع حرکات ورزشی برای استخوانهای مختلف اعضای بدن، روش‌های پیشگیری، درمان پوکی استخوان با بهره گیری از فیزیوتراپی و... اینجا کلیک کنید. این مطلب از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار قرار گرفته است.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1169141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =