چرا اتحادیه اروپا در قبال کشتار فلسطینی‌ها سکوت کرده است؟

قانونگذار ایرلندی پارلمان اروپا از رویکرد دوگانه اتحادیه اروپا و بی تفاوتی به کشتار فلسطینی‌ها توسط نظامیان رژیم موقت صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، قانونگذار ایرلندی پارلمان اروپا روز شنبه در توییتی از رویکرد دوگانه اتحادیه اروپا و بی‌تفاوتی به کشتار فلسطینی‌ها توسط نظامیان رژیم موقت صهیونیستی انتقاد کرد.

روسیه: ادامه جنگ، امنیت اروپا را تضمین نمی‌کند

به گزارش منابع خبری، «میک والاس» در توییتی نوشت: «چه طور اتحادیه اروپا می‌تواند گزارش ۲۰۲۲ حقوق بشر و دموکراسی در جهان را بدون اشاره به آزار و اذیت و کشتار روزانه فلسطینی‌ها توسط دولت آپارتاید اسرائیل بنویسد و هیچ اشاره‌ای به نسل کشی تحت حمایت غرب در یمن نداشته باشد. چرا ما در انتقاد از خود به این حد گزینشی رفتار می‌کنیم ؟»

نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا چندی قبل نیز  در توییتی نوشت: «تحریم‌ها کودکان را در سوریه می‌کشند. چرا اتحادیه اروپا برده وار از فرمان امپریالیسم آمریکا که بهای گزافی برای حقوق بشر مردم سوریه دارد، پیروی می‌کند؟»

والاس نوشت: «۹۰ درصد سوری‌ها زیر خطر فقر زندگی می‌کنند.بیشتر کودکان سوری یک وعده غذا می‌خورند. گرما یک کالای مجلل شده است و کودکان از سرما، کمبود دارو و گرسنگی در حال جان دادن هستند؟ چند نفر از کودکان سوری باید بمیرند تا ما از این  سیاست استبدادی دست برداریم؟»

روز پنج‌شنبه نظامیان صهیونیست با یورش به اردوگاه جِنین ۱۰ فلسطینی را به شهادت رساندند. به دنبال این رویداد، منابع صهیونیستی، شامگاه جمعه، از تیراندازی در قدس اشغالی خبر دادند که بر اثر آن دست‌کم ۸ نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

 «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)،  در بیانیه‌ای عملیات مقاومتی و ضدصهیونیستی در قدس اشغالی را تبریک گفت. وی تاکید کرد که این عملیات قهرمانانه برای گرفتن انتقام خون شهدای جِنین بود. «طارق عزالدین» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز این عملیات را تبریک گفت و تأکید کرد که دشمن تنها زبان زور را می‌فهمد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1169246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =