توضیحات سازمان سنجش درباره خبر لو رفتن سوالات کنکور

سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به خبر ایسکانیوز مبنی بر لو رفتن سوالات کنکور واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به خبر ایسکانیوز مبنی بر لو رفتن سوالات کنکور واکنش نشان داد و جوابیه‌ای صادر کرد. 

در این جوابیه آمده است: احتراماً با توجه به  انتشار مطلب در مورخ ۱/۱۱/۱۴۰۱ آن پایگاه خبری با عنوان « ماجرای لو رفتن سوالات کنکور ۱۴۰۲ چه بود؟»، مقتضی است توضیحات زیر بر اساس قانون مطبوعات و به منظور روشن شدن اذهان عمومی در ان پایگاه خبری  منتشر شود.

ماجرای لو رفتن سوالات کنکور ۱۴۰۲ چه بود؟

۱- آزمون سراسری، از رویدادهای مهم و حساس در کشور است که سرنوشت تعداد زیادی از داوطلبان و خانواده‌های آنها به نتیجه آن گره خورده است. در سال‌های اخیر، رشد فناوری‌های ارتباطی امکان سوء استفاده برخی گروه‌های سازمان یافته کلاهبرداری را فراهم کرده و این گروه‌های کلاهبرداری تلاش می‌کنند سؤالات آزمون سراسری را پس از شروع آزمون به وسیله ابزارهای الکترونیکی شبه جاسوسی در زمان کوتاهی به خارج از حوزه‌های امتحانی ارسال کرده و پاسخ سؤالات را برای برخی داوطلبان ارسال کند که البته با تمهیدات اتخاذ شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر راهکارهای قانونی این اقدامات در نهایت برای متخلفان موفقیت‌آمیز نبوده و از ورود غیرعلمی داوطلبان به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جلوگیری شده است.

در سال جاری نیز اقدامات فراوانی در راستای مبارزه با این شبکه‌های شیادی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی انجام شده است و در آخرین اقدام نیز با موافقت شورای امنیت کشور و با اطلاع‌رسانی گسترده قبلی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به محدودیت اینترنت تلفن همراه در محل حوزه‌های آزمون در ساعت محدودی از برگزاری آزمون کرد که باعث ارتقای ضریب امنیت آزمون شد و از وقوع ده‌ها تقلب و تخلف برنامه ریزی شده جلوگیری کرد و آزمون با سلامت کامل برگزار شد.

۲- همانگونه که در رسانه‌ها نیز توضیح داده شده است یک نفر در یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی اقدام به عکس‌برداری از سه صفحه دفترچه‌های خود در آزمون گروه علوم تجربی و انتقال آن به خارج از محل برگزاری آزمون و ارسال برای پشتیبان خود کرد که این فرد نیز دستگیر شد که با توجه به زمان کوتاه این اقدام و تعدد دفترچه‌ها و جمع‌آوری پاسخنامه‌ها و همچنین مراقبت‌های انجام شده با دستگاه‌های آشکار ساز هیچ مشکلی در این زمینه به وجود نیامد و تخلف رخ داده به معنای تقلب یا لو رفتن سوالات آزمون سراسری نیست.

۳- کارشناسان مختلف در طول ساعات گذشته اذعان دارند که در این آزمون تقلب تأثیرگذاری که منجر به ورود غیرعلمی داوطلبی به دانشگاه شود رخ نداده و تخلفات صورت گرفته در این آزمون نیز بسیار کمتر از آزمون‌های گذشته است و از همه توان برای جلوگیری از خدشه به آزمون استفاده شده است. به همین منظور از رسانه‌ها انتظار می‌رود حقایق برگزاری آزمون سراسری را منصفانه به آگاهی مخاطبان خود برسانند. بسیاری از ادعاها در کانال‌های تقلب به منظور جذب مشتری و ادامه کلاهبرداری برای آزمون تیرماه سال آینده صورت می‌گیرد و جای بسی شگفتی است این ادعاها بدون هرگونه بررسی و صحت سنجی توسط برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =