آخرین اخبار زلزله ۵.۹ ریشتری خوی | افزایش شمار مصدومان به ۶۶۴ نفر

استاندار آذربایجان‌ غربی در خصوص آخرین آمار مصدومان زلزله ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی گفت: این حادثه ۶۶۴ مصدوم و ۳ فوتی داشته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدصادق معتمدیان در جلسه مدیریت بحران که با حضور وزیر کشور در محل فرمانداری خوی برگزار شد، اظهار داشت: 30 نفر از مصدومان زلزله خوی در بیمارستان این شهرستان بستری و 34 نفر نیز به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند.

وی‌ افزود: زلزله شب گذشته خوی سبب آسیب رسیدن 20 تا 50 درصدی به واحدهای مسکونی در 70 روستا شده است.

زلزله ۵.۹ ریشتری خوی در آذربایجان‌غربی را لرزاند / شدت تخریب بالاست / ۳ نفر جان باختند + تصاویر

استاندار آذربایجان‌ غربی یکی از دلایل تخریب بالای زلزله دیشب خوی در مقایسه با زلزله‌های مهر و دی‌ماه این شهرستان را عمق کم و طولانی بودن لرزه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برق بیش از 30 روستا بر اثر زلزله قطع شده بود که وصل شده و خدمات‌رسانی در این رابطه ادامه دارد.

وی با تاکید بر ضرورت مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در شهرستان خوی، اضافه کرد: هیچ‌کدام از واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده، آسیبی ندیده است.

معتمدیان با بیان اینکه دولت تمامی تلاش خود را برای ارائه خدمات به زلزله زدگان به کار گرفته است، ابراز داشت: تسهیلات حمایتی لازم به زلزله زدگان ارائه می‌شود.

استاندار آذربایجان‌ غربی در خصوص آخرین آمار مصدومان زلزله 5.9 ریشتری رخ داده در شهرستان خوی گفت: این حادثه 664 مصدوم و 3 فوتی داشته است.

پرواز اولین هواپیمای حامل کمک‌های جمعیت هلال احمر به مقصد خوی

 اولین فروند هواپیمایی سی 130 حامل کمک‌های امدادی هلال‌احمر به مردم زلزله‌زده خوی با اتمام بارگیری در حال آماده شدن برای پرواز از فرودگاه مهرآباد شد و در ساعت 4:02 بامداد 9 بهمن ماه 1401 پرواز کرد.

 پرواز بعدی یک فروند بویینگ کارگو 747 است که هم اکنون توسط امدادگران هلال احمر با همکاری سربازان پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی ارتش در حال بارگیری است.

وحیدی: تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در اختیار زلزله‌زدگان خوی قرار گیرد

احمدی وحیدی به دنبال وقوع زلزله شامگاه گذشته در شهرستان خوی، از نیمه شب و با همراهی رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان مدیریت بحران، رئیس بنیاد مسکن و تعدادی از مسئولان ارشد دستگاه‌های خدماتی و امدادی کشور در این شهرستان حاضر شد.

وزیر کشور، پس از بازدید کوتاه شبانه از مناطق زلزله زده و کمپ‌های اسکان اضطراری در این شهرستان، سحرگاه امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خوی که با حضور مقامات ارشد دولتی و امدادی کشوری و استانی برگزار شد، اظهار داشت: امدادرسانی به زلزله‌زدگان باید با تمام توان و ظرفیت انجام شود و تیم‌های مورد نیاز از استان‌های همجوار و سایر نقاط کشور تامین شود.

وی افزود: عزم دولت بر ارائه خدمات مطلوب و مناسب به زلزله‌زدگان است و در کنار مردم خواهیم بود.

وحیدی ابراز داشت: باید به موضوع مقاوم سازی واحدهای مسکونی در شهرستان خوی توجه ویژه شود، در این زلزله اخیر نیز شاهد بودیم که ساختمان‌های مقاوم سازی شده آسیب جدی ندیده‌اند و بیشترین آسیب مربوط به بافت فرسوده و ساختمان‌های ناایمن است.

وی ادامه داد: 16 هزار و 500 واحد مسکونی در خوی نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است که با همراهی دولت و مردم باید این اقدام انجام شود.

وزیر کشور، با تاکید بر جایگاه رسانه‌ها در تامین آرامش خاطر شهروندان خوی، گفت: تامین بسته‌ای معیشتی و حمایتی از زلزله زدگان خوی در دستور کار است و با همراهی هلال احمر و دیگر دستگاه‌های امدادی شاهد تقسیم این اقلام هستیم.

بیش از 40 پس‌لرزه خوی را لرزاند

شامگاه شنبه زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.9 ساعت 21 و 44 دقیقه شهرستان خوی را لرزاند، این زمین لرزه در عمق 7 کیلومتری زمین به وقوع پیوست و ارومیه و چند شهرستان دیگر هم احساس شد.

بعد از وقوع این زلزله بیش از 40 پس‌لرزه خوی را لرزاند که بزرگترین آن 4.2 ریشتر کطارش شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =