هدف اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی حکمی‌سازی علم، فناوری و فرهنگ است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هدف اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی حکمی‌سازی علم، فناوری و فرهنگ است؛ یعنی پیوند حکمت با علم، پیوند حکمت با فناوری و پیوند حکمت و فرهنگ.

به گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین تکریم و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در تالار ایوان شمس برگزار شد، اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر کارهای بزرگی در حوزه‌های علم و فرهنگ انجام داده است. همه مسئولین کشور باید نسبت به جایگاه قرارگاهی شورای عالی انقلاب فرهنگی باور داشته باشند و صرفا به لفظ آن اکتفا نکنند.

ناامیدی کنونی جامعه، ناشی از چشم‌اندازی است که در گذشته ترسیم شده

وی افزود: هدف اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی حکمی‌سازی علم، فناوری و فرهنگ است؛ یعنی پیوند حکمت با علم، پیوند حکمت با فناوری و پیوند حکمت و فرهنگ.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه ادامه داد: وقتی سخن از حکمت می‌کنیم، علم، فناوری و فرهنگ باید مبتنی بر عقلانیت و با مشاورکت حداکثری نخبگان باشند. علم و فرهنگ باید مبتنی بر نظریه‌پردازی باشد. گاهی دچار تفریط و افراط در این خصوص شده‌ایم. امثال ابن سینا و فارابی سنت حکمی علم را پایه‌گذاری کرده‌اند که ما باید درس آموز آن‌ باشیم.

او بیان کرد: زمانی شورای عالی انقلاب فرهنگی حکیمانه خواهیم داشت که عقلانیت، مشارکت نخبگانی و مردمی، همگی با هم به کار گرفته شوند. غفلت از مشارکت توده‌های مردمی نیز ما را از حکمی‌سازی شورا بازمی‌دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: از اندیشمندان محترم کشور درحواست دارم در حوزه نظریه‌پردازی حکمی فرهنگی شامل حوزه‌های قرآنی، سینما، موسیقی و ... به ما کمک کنند. تربیت حفاظ قرآن و تولید آثار سینمایی به تنهایی کافی نیست بلکه باید اثر آن‌ها در زندگی‌ اجتماعی مردم مشاهده شود.

به گفته خسروپناه، نظارت بر تحقق اسنادی که براساس نظریه‌پردازی حکمی صورت گرفته در گرو همکاری دستگاه‌های مختلف در قرارگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تاکید کرد: اگر پیوند حکمت با علم، فناوری و فرهنگ را برقرار کنیم مورد لطف و عنایت خداوند متعال واقع خواهیم شد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1169313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =