دانش آموزان سما به یاد شاعر کرمانشاهی به پرتوخوانی پرداختند

همزمان با برگزاری اولین سالگرد درگذشت استاد پرتو کرمانشاهی دانش آموزان دبستان دخترانه سما ۲ کرمانشاه در گروه شاهنامه خوانی سفیر سیمرغ به پرتو خوانی پرداختند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین گرامیداشت اولین سالگرد درگذشت استاد پرتو کرمانشاهی شاعر برجسته و نامدار کرمانشاهی، با حضور دکتر ابراهیم رحیمی زنگنه فرماندار کرمانشاه، خانواده زنده یاد پرتو کرمانشاهی و بسیاری از چهره های ادبی، فرهنگی، هنری و رسانه ای شناخته شده استان، در سالن آناهیتا هتل پارسیان برگزار شد.

دانشجوی جانباز روشندل واحد کرمانشاه موفق به دریافت مدرک کارشناسی شد

در اولین سالگرد درگذشت استاد پرتو کرمانشاهی دانش آموزان دبستان دخترانه سما ۲ کرمانشاه در گروه شاهنامه خوانی سفیر سیمرغ با سرپرستی صبا عباسی از معلمان دبستان سما، با لباس‌های زیبای محلی همراه با نوای زیبای تنبور به دوزبان کردی و فارسی به اجرای پرتو خوانی پرداختند و مورد تشویق و استقبال حاضرین قرار گرفتند.

در این مراسم محمد علی سلطانی پدر تاریخ کرمانشاه به عنوان سخنران ویژه در مورد استاد پرتو کرمانشاهی مطالبی را بیان کرد و در ادامه  از کتاب ( پژواک پرواز پرتو ) تالیف محمد علی سلطانی رونمایی شد، همچنین ضمن تقدیر از اعضای گروه شاهنامه خوانی سفیران سمیرغ و صبا عباسی، از طرف بنیاد محمد علی سلطانی جوایز و لوح سپاس به اعضای گروه اهداء شد.

علی‌اشرف نوبتی متخلص به پرتو کرماشانی شاعر کُرد ایرانی بود که به دو زبان فارسی و کُردی شعر می‌سرود و در پنجم بهمن ۱۴۰۰ دعوت حق را لبیک گفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1169408

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =