اعتراف سلسله‌وار صهیونیست‌ها به محو شدن اسرائیل / مورخان هم وارد میدان شدند

سریال دنباله‌دار هشدار شخصیت‌ها اسرئیل به قرار گرفتن رژیم‌شان در مسیر فروپاشی ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، بیش از ۱۰۰ نفر از مشهورترین مورخان اسرائیل متخصص در آنچه آن را "تاریخ ملت یهود" اعلام می‌کنند و این ماده را در دانشگاه‌های اسرائیل و آمریکا تدریس می‌کنند، به‌شدت از کابینه نتانیاهو انتقاد و آن را زمینه‌ساز فروپاشی اسرائیل توصیف کردند.

این مورخان در نامه سرگشاده خود تأکید کردند: از زمان تأسیس اسرائیل تا امروز طی سالیان متمادی مهاجران به سه دلیل به اینجا آمدند؛ برای فرار از تعقیب و فشار، برای بهبود شرایط اقتصادی و برای رسیدن به مکانی که به آنها زندگی تضمین‌شده‌ای بدهد.

حزب الله: ساعت زوال اسرائیل نزدیک است

در ادامه این نامه که در پایگاه عبری‌زبان نیوز وان منتشر شد تأکید شده است: وزرای کابینه که امروز در حال انتقاد و حمله به مردم معترض هستند و اسرائیلی‌های تظاهرکننده را تهدید می‌کنند، اصل اول کوچ، یعنی آزادی را که مهاجران فراری از پیگردها و فشار از آن رنج می‌بردند دوباره به آنها بازگردانده است.

مورخان اسرائیلی افزودند: زمانی که حاکمیت شهروندان خود را تهدید به سلب حقوق می‌کند نه‌تنها منجر به شکل‌گیری خشم اجتماعی می‌شود و مهاجرت معکوس را جانشین احساس وابستگی به اسرائیل می‌کند، اقتصاد اسرائیل را هم با خطر جدی مواجه می‌کند.

در بخش دیگری از این پیام سرگشاده تأکید شده است: نفرت‌آفرینی و تحریک به اقدامات خشونت‌آمیز، به‌سخره گرفتن دیگران و خودبرتربینی که کابینه اسرائیل در قبال اسرائیلی‌ها انجام می‌دهد، باعث نهادینه شدن بی‌اعتمادی میان جامعه در قبال کابینه ششم نتانیاهو می‌شود و باقی‌مانده همبستگی اسرائیلی را از بین می‌برد.

مورخان بر این باورند این رویکردها بزرگترین تأثیر منفی خود را بر رشد و توسعه اقتصادی و فن‌آوری گذارده که نشئت‌گرفته از گسست در همبستگی در داخل است و کابینه نتانیاهو هم به فروپاشی این همبستگی دامن می‌زند این در حالی است که بدون این همبستگی دیگر خبری از جامعه و ساختاری به‌نام اسرائیل نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =