انتشار جزئیات تماس جانسون با پوتین قبل از حمله به اوکراین

روزنامه گاردین امروز (دوشنبه) گزارش داد که نخست‌وزیر سابق انگلیس جزئیاتی از تماس تلفنی که با ولادیمیر پوتین درست پیش از حمله روسیه به اوکراین داشت را فاش کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، طبق گزارش گاردین، بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق انگلیس در این رابطه عنوان داشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خطاب به من گفت که تو معقتدی که اوکراین به این زودی‌ها عضو ناتو نخواهد شد. "به این زودی" از نظر تو یعنی چه؟ و من گفتم که یعنی در آینده‌ای نزدیک و قابل‌ پیش‌بینی عضو این ائتلاف نخواهد شد.

اوکراین مشتری زیردریایی‌های آلمان

بوریس جانسون به رئیس‌جمهور روسیه هشدار داده بود که "تحریم‌های سخت" غربی در راه خواهد بود و اگر به اوکراین حمله کند، ناتو حمایت‌هایش را افزایش خواهد داد.

این اظهارات جدید نخست‌وزیر سابق انگلیس امروز در یک مستند سه‌بخشی از تلویزیون بی‌بی‌سی پخش خواهد شد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت که روسیه هم به ناتو هشدار داده بود که اگر به سمت شرق پیشروی کند، "پیامدهایی" را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه روسیه از "منافع امنیتی مشروع" خود دفاع خواهد کرد، افزود: آمریکایی‌ها به هشدارهای ما گوش نکردند و آن‌ها را جدی نگرفتند اما آن‌ها به نحوی به کار خود ادامه دادند که کی‌یف را علیه روسیه تحریک کردند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اوایل ماه آوریل ۲۰۲۲ گفت: مسکو همیشه ناتو را ائتلافی توصیف می‌کند که قصد "درگیری" دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =