جمهوری‌خواهان حضور یک مسلمان در کنگره آمریکا را بر نمی‌تابند

ایلهان عمر، عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا درباره تلاش‌ها برای اخراج او از کمیته امور خارجه گفت که جمهوری‌خواهان با اسلام‌هراسی مشکلی ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از وبسایت روزنامه هیل، کوین مک‌کارتی، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد ایلهان عمر، مسلمان دموکرات این مجلس را از کمیته امور خارجه بیرون کند.

عمر در این باره با اشاره به حملات کلامی اسلام‌هراسانه علیه خود توسط چند تن از اعضای حزب جمهوری‌خواه گفت: یادتان هست دونالد ترامپ (رئیس‌جمهوری سابق آمریکا) گفت که مسلمان‌ها و پناهجویان سومالیایی به کشور ما رخنه کرده‌اند؟ به یاد دارید مارجری تیلور گرین جمهوری‌خواه در کنگره گفت که مسلمانان به کنگره رخنه کرده‌اند؟

احتمال مبارزه مستقیم آمریکا و روسیه

او ادامه داد: به یاد می‌آورید که لارن رابرت مرا تروریست نامید؟ کوین مک‌کارتی چه کرد؟ گفت که «لارن رابرت عذرخواهی کرده و نگران اسلام‌هراسی‌اش هم نباشید، چنین چیزی اتفاق نیفتاده است». پس این آدم‌ها با اسلام‌هراسی مشکلی ندارند. آن‌ها با یهودستیزی به سبک خودشان هم مشکلی ندارند. مشکلشان فقط این است که یک مسلمان در آن کمیته صدایی داشته باشد.

ایلهان عمر که خارج کردنش از کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا به رای اکثریت نمایندگان نیاز دارد، گفت: این اقدام انگیزه سیاسی دارد. گاهی اوقات هم از آنجا ناشی می‌شود که آن‌ها نمی‌توانند حضور یک مسلمان، ‌یک پناهجو و یک آفریقایی را در کنگره بپذیرند، چه رسد به اینکه در کمیته امور خارجه هم عضو باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =