برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «سیاست‌های دهه مبارک فجر» را به رؤسای استان ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان‌بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «سیاست‌های دهه مبارک فجر» را به رؤسای استان ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی و اعتقادی است

 جهان‌بین در این دستورالعمل تأکید کرده است؛ در آستانه چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به استناد بسته کاری «ارتقای تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی»، راه‌کنش «توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های ترویجی، تبلیغات محیطی و الگوسازی در محیط دانشگاه با محوریت مؤلفه‌های کلیدی فرهنگی در کنار توجه به نمادها و فضای کالبدی در کارکردهای تربیتی و هویتی و دعوت‌کنندگی فضاها»، اقدام چهل‌ونهم با عنوان «تهیه و پیاده‌سازی استانداردها و دستورالعمل های مناسب‌سازی و هویت‌بخشی فضاهای دانشگاهی» از سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، سیاست های گرامیداشت دهه مبارک فجر در دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ می‌شود.

در این دستورالعمل آمده است: استفاده از ظرفیت حضور اساتید به‌عنوان اقطاب اثرگذار با تاکید بر اساتید گروه معارف، «اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی(ره)» و آشنایی با دفاع مقدس و نیز سایر اساتید در دستورکار قرار گیرد و همچنین از برنامه‌های نهادهای دانشگاهی مانند بسیج دانشجویی و استادی، تشکل‌های اسلامی دانشجویی و استادی، کانون‌های فرهنگی و دانشجویی و ... استفاده شود.

براساس این دستورالعمل؛ فضاسازی در محیط واحدهای دانشگاهی، استفاده از ظرفیت شخصیت‌های برجسته علمی، سیاسی و انقلابی برای تبیین انقلاب اسلامی، اهداف، دستاوردها و پاسخ به شبهات روز پیرامون انقلاب اسلامی و دیدار و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدافع حرم، شهدای سلامت و شهدای مدافع امنیت ازجمله مهمترین برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در دانشگاه آزاد اسلامی است.

همچنین استفاده از برنامه‌های هنری مانند تئاتر خیابانی، نمایشگاه عکس و گالری نقاشی و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی به‌صورت حضوری، استفاده از ظرفیت تریبون نمازجمعه و یا راهپیمایی ۲۲ بهمن جهت ایراد سخن توسط نماینده تشکل‌های دانشگاهی، هماهنگی جهت حضور دانشجویان و اساتید قوی و توانمند در مدارس و تشریح چرایی انقلاب و تاریخ تاریک پهلوی و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با محوریت کتب پیرامون پاسخ به شبهات در مورد انقلاب اسلامی و تشریح دستاوردهای ۴۴ساله انقلاب، انتشار یادداشت، سرمقاله، مقاله و مصاحبه‌های اساتید، دانشجویان در نشریات و سایت‌های محلی و منطقه‌ای از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای گرامیداشت دهه مبارک فجر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =