هدف از عبادت در قرآن، معرفت یقینی است/ بسیاری از بودایی‌ها با علم مشکل دارند

سخنران ژاپنی در نشست بین‌المللی قرآن کریم و علم گفت: بسیاری از بودایی ها با علم مشکل داشته و خدایان متعدد را قبول دارند چون دیگر خدای واحد و ادیان توحیدی را قبول ندارند. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست علمی بین المللی قرآن کریم و علم امروز ۱۰ بهمن در سالن حبیبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

ابراهیم ساوادا، سخنران ژاپنی یکی از مهمانان این مراسم بود که در سخنانی از طریق ویدیو کنفرانس گفت: در بین ادیان توحیدی و شرقی تفاوت وجود دارد در ژاپن مقوله خلقت مطرح است و آنچه در علم و مدارس نوشته شده را تعلیم می دهند.

وی افزود: بسیاری از بودایی ها با علم مشکل دارند و خدایان متعددی را پرستش می‌کنند چون دیگر خدای واحد و ادیان توحیدی را قبول ندارند. 

این سخنران ژاپنی افزود: تاکنون ادیان شرقی درباره علم تحقیق نکردند.

شناخت از علم معرفت شناسی است

در ادامه عبدالکریم پاز، دیگر سخنرانی بود که از کشور آرژانتین در این نشست شرکت می‌کرد و در صحبت‌هایی از طریق ویدیو کنفرانس گفت: علم را خدا به انسان ها می‌دهد و موانعی برای حرکت علم وجود دارد.

وی افزود: خدا که داخل زمان و مکان قرار نمی گیرد و شناخت از علومِ معرفت شناسی است.

حمید کثیری، دیگر سخنران خارجی مراسم، در سخنانی از طریق ویدئوکنفرانس گفت: در حوزه دین و ادیان قرآن کریم، تفکرِ تغییر مشاهده شده و با این رویکرد با دنیا تعامل برقرار شده است.

وی افزود: تاکنون قرآن دستخوش تغییرات نشده است و قرآن سنی و شیعی تفاوتی با یکدیگر ندارد.

این سخنران اتریشی در ادامه افزود: قرآن بدون تغییر در اختیار ما قرار دارد اما منظور ما از علم تلاش انسان برای رسیدن به معلوم است. انسانها در نهایت به معرفت به معنی تجلی علمی دست می‌یابند.تجلی علم از درون محقق می‌شود چون میخواهیم به لقاالله برسیم. قرآن معرفت لقا الله می دهد.

به گفته او برای برخی افراد منظور از لقاالله لقا رسول است. قرآن لقاالله قلبی برای دستیابی به یقین است. قرآن میخواهد ما را به معرفت انسانی برساند.

کثیری ادامه داد: براساس روایات باید چنان خدا را عبادت کرد که انگار او را مشاهده می‌کنید. هدف از عبادت در قرآن دستیابی به معرفت یقینی است.‌
وی در پایان گفت: قرآن کتاب هدایت به سمت خدا است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1169562

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =