درخواست تشکل‌های دانشگاهی از مولوی عبدالحمید/ موفق به دعوت افرادی از مسجد مکی نشدیم

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از درخواست تشکل‌های دانشجویی استان سیستان و بلوچستان درباره حضور مولوی عبدالحمید برای برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان خبر داد.

سهیل یامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت رسانه‌های معاند و فعالیت افراد وابسته به جریانات خاص در فضای مجازی با هدف ایجاد شبهه در اذهان جوانان به ویژه دانشجویان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این ابهامات روز به روز بیشتر خواهد شد. در نتیجه انگیزه جوانان برای زندگی و پیشرفت سرکوب می‌شود. این در حالی است که مسئولان با برخی اظهار نظر کردن‌ها، ناخواسته به ایجاد این شرایط دامن می‌زنند.

انتقاد تشکل‌های دانشجویی از مواضع اخیر مولوی عبدالحمید/ منتظر اعلام زمان برگزاری جلسه پرسش و پاسخ هستیم

وی درباره درخواست جمعی از تشکل‌های دانشجویی استان سیستان و بلوچستان برای برقراری تعامل با مسجد مکی و حضور مولوی عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی زاهدان برای برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان عنوان کرد: ما در چند ماه اخیر و در جریان اغتشاشات و ناآرامی‌های کشور اتفاق افتاد، از روش‌های مختلف تلاش کرده‌ایم که مسئولان کشوری و استانی به ویژه افرادی از مسجد مکی زاهدان را برای حضور در دانشگاه‌ها دعوت کنیم ولی متاسفانه موفق نشدیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: شاید بتوان گفت مسئولان از پاسخگویی به دانشجویان در دوران اغتشاشات و پس از آن، گریزان هستند و ترس و واهمه دارند. البته این ترس باید از بین برود؛ چراکه اگر مسئولان پاسخگوی دانشجویان نباشد، ابهامات ایجاد شده توسط افراد یا رسانه‌های معاند در جامعه، اختلاف نظرها یا اختلاف بین نسل‌ها بیشتر خواهد شد و شاید به مرحله‌ای برسد که دیگر نتوان آن را درست کرد.

وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان به دلیل موقیت خاص سیاسی و جغرافیایی که دارد، تصریح کرد: بنابراین انتظار بیشتری از مسئولان داریم که به وحدت آفرینی در این استان کمک کنند؛ اما ظاهرا مسئولان حرفی برای گفتن ندارند. 

یامی درباره اظهار نظر مجموعه مسجد مکی در مورد رسالت جنبش دانشجویی در قبال حادثه چابهار و جمعه خونین زاهدان خاطرنشان کرد: بنده گمان می‌کنم مسئولان کشور راه را اشتباه طی می‌کنند. 

این فعال دانشجویی اضافه کرد: ما از علمای اهل سنت، علمای شیعه و مسئولان استان انتظار داریم در انتخاب کلمات و صحبت‌هایشان دقت نظر مضاعفی داشته باشند؛ چرا که در حال حاضر استان، شرایط خاصی دارد. در حال حاضر محرومیت‌هایی وجود دارد؛ اما اینکه برخی افراد بخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و با بازی با کلمات از مسئولیت‌های خودشان شاه خالی کنند، کم لطفی در حق مردم است. 

افزایش شبهات جوانان حاصل شکاف بین مسئولان و دانشجویان

وی خاطرنشان کرد: اگر تاریخ بعد از انقلاب اسلامی را مرور کنیم، زمانی که رابطه تشکل‌های دانشجویی و نزدیک‌تر با مسئولان بوده است، مسیرهای پیشرفت سریع تر طی می‌شد. متاسفانه در چند سال اخیر و بنا به دلایل مختلف، مسئولان نسبت به دانشگاه‌ها کم لطفی کرده‌اند. البته دوران کرونا نیز در ایجاد این شکاف تاثیر گذار بوده است. با حضور مسئولان در دانشگاه‌ها شبهه‌های دانشجویان به عنوان قشر جوان و نخبگانی برطرف خواهد شد؛ زمانی که جوانان سوالات و ابهامتش برطرف شود، انگیزه‌شان برای فعالیت بیشتر می‌شود. همچنین احساس مسئولیت مسئولان با حضور در دانشگاه بیشتر خواهد شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1169575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =