اخبار سفر رئیس جمهور به شهرستان ری/ رئیسی: مشکلی در ذخایر ارزی نداریم

رئیس‌جمهور به‌منظور بازدید از پروژه‌های در دست احداث و راکد شهرستان ری،‌ به این شهرستان سفر کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران دقایقی پیش در رأس هیئتی مهمان مردم شهرستان ری شد تا ضمن بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان، در جریان آخرین وضعیت این شهرستان قرار گیرد.

تاکید رئیسی بر امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی تا سامان یافتن وضعیت آسیب‌دیدگان

‌افتتاح 1100 مرکز آموزشی و پرورشی با دستور رئیسی

‌1100 مرکز آموزشی و پرورشی با بیش از 5 هزار کلاس درس در سطح کشور همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر با دستور رئیس‌جمهور در دبیرستان 24  کلاسه خیرساز دکتر رضا گل نراقی بخش فشافویه شهرستان ری از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

‌تعداد 5164 کلاس درس در زیربنایی به متراژ 730 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان به سیستم آموزشی کشور اضافه شد. 72 درصد پروژه‌ها در مقطع ابتدایی و 28 درصد پروژه‌ها در سایر مقاطع تحصیلی می‌باشد. از 1100 پروژه، 582 پروژه دولتی و 518 پروژه هم به صورت مشارکتی افتتاح شد.

استان لرستان با 93 هزار متر مربع بیشترین زیربنای تحویلی را به خود اختصاص داده است. در این طرح تعداد 160 هزار دانش‌آموز منتفع شده‌اند. از تعداد 5164 کلاس درس در این طرح، استان خوزستان با 746 کلاس، بیشترین سهم را دارد.

جزئیات برنامه‌های سفر رئیس جمهور به شهرستان ری

رئیس جمهور در نخستین برنامه سفر به شهرستان ری با حضور در شهر حسن‌آباد بخش فشافویه در مراسم بهره برداری از دبیرستانه پسرانه خیرساز شرکت می‌کند.

رئیس جمهور همچنین از بیمارستان شهدای هفتم تیر، انبارهای چای امین‌آباد، طرح عمرانی میدان غنی‌آباد، طرح کمربندی دوم (جنوب تهران) و کنارگذر قلعه نو  بازدید خواهد کرد.

حضور در جمع مردم شهرستان ری در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، دیدار با علما و روحانیون شهرستان و حضور در شورای اداری از دیگر برنامه های این سفر یک روزه رئیس جمهور به شهرستان ری است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران دقایقی پیش در رأس هیئتی مهمان مردم شهرستان ری شد تا ضمن بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان، در جریان آخرین وضعیت این شهرستان قرار گیرد.

بازدید رئیسی از تصفیه‌خانه جنوب تهران

جمهور در ادامه بازدیدهای میدانی از پروژه های نیمه تمام استان تهزران، ‌به ‌احداث تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران رفت ‌و در جریان پیشرفت این پروژه مه قرار گرفت.‌

این پروژه با هدف ‌تصفیه و انتقال فاضلاب شهر تهران برای استفاده در بخش صنعت و کشاورزی ‌در حال احداث است.

بازدید از عملیات عمرانی بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری

آیت‌الله ‌رئیسی در جریان سفر به شهرستان ری از عملیات عمرانی بیمارستان شهدای هفتم تیر در جنوب این شهر بازدید کرد.

رئیس‌جمهور همچنین با حضور در مسجد حضرت حسین بن علی (ع) بلوار شهید آوینی شهرری پس از اقامه نماز ظهر و عصر با نمازگزاران این مسجد دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازدید رئیس جمهور از کمربندی دوم تهران

آیت‌الله‌ رئیسی در ادامه بازدیدهای میدانی‌اش در شهرستان ری، ‌در منطقه عملیاتی اجرای کمربندی دوم تهران در بخش قلعه نو این شهرستان حاضر شد و در جریان کم و کیف اجرای آن قرار گرفت.

طرح کمربندی دوم تهران در سال 1386 آغاز شد، مسیری که به طول 28 کیلومتر در 6 لاین، جاده بزرگراه امام رضا(ع) در شرق تهران را به اسلامشهر در جنوب غرب پایتخت متصل می کند و از مسیر جاده قدیم آزاد راه قم عبور می کند.

سال 1399 حدود هشت کیلومتر مسیر 6 خطه توسط راهداری بهسازی شد و آخرین برآورد سالانه 1401 برای تکمیل کمربندی سه هزار میلیارد تومان و یک هزار میلیارد تومان برای تملک اراضی مورد نیاز است.

این مسیر 9 تقاطع دارد و پش بینی می شود که روزانه بیش از 60 هزار خودرو در روز از آن تردد کنند، مسیری که محور اصلی 2 خطه تبدیل به بزرگراه 6 خطه می شود و برای تکمیل و بهره برداری کامل نیاز به اعتبارات ملی دارد.

برای این کمربندی سه قسمت پیش بینی شده است که شامل تکمیل تقاطع غیر همسطح فیروزآباد، اصلاح هندسی میدان غنی آباد و برنامه ریزی در مسیر جاده ری ـ ورامین به جهت کاهش ترافیک عصرگاهی و صبحگاهی می شود.برای تکمیلی تقاطع غیر همسطح فیروزآباد برآورد امسال نشان از اعتبار مورد نیاز 44 میلیارد تومانی دارد که 30 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود و به 75 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل نیاز دارد.

اصلاح هندسی میدان غنی آباد در برآورد اولیه به 26 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده 15 میلیارد تومان تامین شده است و برای تکمیل به 40 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.برای کاهش ترافیک مسیر ری- ورامین در مسیر 2.5 کیلومتری با چهار خط مسیر، براورد اولیه نشان از نیاز به اعتبار 60 میلیارد تومانی بدون تملک و تقاطع غیر همسطح داشت که اکنون این رقم به 100 میلیارد تومان برای تکمیل رسیده است.با اجرای این پروژه ها، به کاهش بار ترافیکی جنوب پایتخت در ساعات پیک عبور و مرور کمک خواهد شد.

بازدید از مجتمع چای امین آباد

مجتمع انبارهای امین آباد معروف به انبار چای، در دهه 40 تاسیس شده و در سال 1390 در اجرای مصوبه هیات تسویه، سازمان چای که از نهادهای زیر مجموعه وزارت بازرگانی سابق بوده منحل و اموال و دارایی های آن از جمله این مجتمع به نام سازمان مرکزی تعاون روستایی منتقل شده است.

مساحت این مجتمع به 79 هزار متر مربع می رسد که هشت سوله با زیر بنای 38 هزار و 670 متر مربع و سه باب ساختمان اداری به مساحت یک هزار و 415 متر مربع دارد.

این مجتمع دارای امتیازاتی مانند آب، برق، گاز و تلفن به همراه محوطه سازی با روکش آسفالت و محوطه پارکینگ مجهز به باسکول های توزیع بارهای سبک و سنگین، ساختمان آتش نشانی، حمل و نقل، تعمیرگاه و پست برق، موتورخانه، رستوران، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و منع ذخیره آب است.

در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان تهران در سال 1400، اختصاص 30 میلیارد تومان برای تکمیل بار انداز محصولات کشاورزی امین آباد توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، همچنین برای تکمیل و ارسال طرح سردخانه سه هزار تنی با برآورد اعتباری 20 میلیارد تومان و تهبه برآورد بازسازی و تجهیز مشاعات و امکانات مجتمع به مبلغ 10 میلیارد تومان تصویب شد.

تاکنون سالن شماره 1 به صورت اجاره ای به اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی برای ایجاد پایانه فروش محصولات پروتئینی تحت سامانه توزیع هوشمند با هزینه کرد تقریبی هشت میلیارد تومان از منابع خود این اتحادیه واگذار شده است.

همچنین 18 غرفه عمده فروشی محصولات کشاورزی در فاز نخست توسط اتحادیه تعاونی های روستایی ایجاد و مزایده برای هفت سالن و امکانات باقی مانده از طریق سامانه ستاد دولت در 2 مرحله برگزار شده است.

مشکلی در ذخایر ارزی نداریم

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم شهرری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم این شهرستان در تمام مقاطع، مدافع‌ ارزش‌های انقلاب بوده‌اند و تاریخ گواه می‌دهد که مردان و زنانی در این شهرستان رشد پیدا کرده‌اند که در گسترش معارف اسلامی و پیشبرد انقلاب موثر بوده‌اند.

وی با تاکید بر توجه ویژه به ظرفیت کشور افزود: امروز نیروهای انسانی وفادار به انقلاب داریم و ذخایر مادی و معنوی بسیاری داریم و باید این ظرفیت شناخته شود. ‌

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران اراده کرده ‌که خود سرنوشت خود را رقم بزند و روی پای خود بایستد، ادامه داد: امروز ملت بزرگ ایران ملتی سرافراز است.ملت ایران افتخار دارد در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاده است.

رئیسی با بیان اینکه امروز در شرایط خاصی هستیم، اضافه کرد: باید به مهم‌ترین ظرفیت که نیروی انسانی است توجه کنیم.مهم‌ترین ظرفیت ما نیروهای وفادار به انقلاب هستند. برای حل مشکل نباید منتظر بیگانگان بود؛ ما نیروی جوان کارآمد مستعد داریم.

 رئیس‌جمهور با بیان اینکه با مشارکت خوب مردم بحران کرونا مهار شد، تصریح کرد: شرایطی مهیا کردند که ما نه تولید داشته باشیم و نه تجارت، اما به برکت راهنمایی‌های رهبری و حضور شما در شرایطی هستیم که تحریم‌ها خنثی شده است.فکر می‌کردند می‌توانند تجارت ما را متوقف کنند اما شکست خوردند. تجارت ما رشد 40 درصدی داشته است.

 وی با بیان اینکه امروز ما معتقدیم علی‌رغم تمام مشکلات، شرایط به نحوی پیش خواهد رفت که مشکلات درست خواهد شد، گفت:  آینده را روشن می‌بینیم.

رئیس‌جمهور خطاب به دشمنان گفت: ‌شما دچار اشتباه محاسباتی شده‌اید؛ شما در مسائل منطقه ما فتنه‌گری می‌کنید. مردم ما شما را خوب می‌شناسند.

وی با بیان اینکه شرایط سخت را با همکاری و پشتکار و آگاهی پشت سر خواهیم گذاشت، گفت: بارها اعلام کردیم ذخایر ارزی جای نگرانی ندارد.

رئیس‌ جمهور در واکنش به کشورهایی که ادعای مذاکره دارند، گفت: کشورهای اروپایی که در جنگ ترکیبی و تحریم‌ها بر علیه مردم کار کردند پیام می‌دهند که بیایید بنشینید و باهم صحبت کنیم! ‌امروز ما معتقدیم علی‌رغم تمام مشکلات، شرایط به نحوی پیش خواهد رفت که مشکلات درست خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه را برای کشور ضروری می‌دانیم، اما پیشرفت در پرتو عدالت، خاطرنشان کرد: باید از میراث امام صیانت و پاسداری شود.

رئیس جمهور ‌افزود: دشمنان چه فتنه‌ها و چه دشمنی‌ها که نکردند اما امروز ملت ایران سرافراز است و افتخار دارد که در مقابل سلطه‌گران ایستاده و شهدای بزرگواری را برای دفاع از اسلام، امنیت، استقلال و جمهوری اسلامی هدیه کرده و به هیچ عنوان تهدیدات دشمن بر او کارساز نشده است.

رئیسی ابراز داشت: این از افتخارات ملت بزرگ ایران است که مردانه مقاومت و ایستادگی کرد اما دشمنان به دنبال تحریم رفتند و بیشترین فشار افتصادی را ایجاد کردند اما فشار حداکثری مفتضحانه شکست خورده چون ملت ایران مقاومت و ایستادگی می‌کنند.

وی تأکید کرد: دشمنان شرایطی را ایجاد کردند که تولید و صادارات نداشته باشیم و تلاش کردند تا کشور از نظر اقتصادی دچار توقف و رکود شود اما به برکت خون شهیدان، حضرت عبدالعظیم (ع) و حضور با معنای مردم در صحنه و راهنمایی‌های رهبری امروز در شرایطی هستیم که بسیاری از این تحریم‌ها خنثی شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نفت صادر شده از ایران قابل توجه است ادامه داد: دشمنان فکر میکردند می‌توانند تجارت را در ما متوقف کنند اما شکست خوردند و امروز تجارت ما رشد 40 تا 50 درصدی دارد.

وی تأکید کرد: وقتی تحریم‌ها شکست خورد جنگ ترکیبی را آغاز کردند و همه احزاب در آن شرکت داشتند و فکر می‌کردند می‌توانند کشور ما را متوقف کنند و با همه توان و ظرفیت شروع کردند به فتنه کردن و تصورشان این بود که موفقیتی پیدا کنند اما در جنگ ترکیبی نیزر دچار شکست شدند.

رئیسی تصریح کرد: در این فرصت صمیمانه باید از مردم تشکر کنم، مردم به ویژه زنان باحضور با فضیلت خود دشمنان را در میدان جنگ ترکیبی ناکام گذاشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =