پکن: آسمان تایوان، حریم چین است

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن رد اتهام‌زنی آمریکا درباره ارسال بالن جاسوسی به آسمان این کشور، گفت که واشنگتن نباید اظهارنظرهای مداخله‌جویانه داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، اتهام‌زنی وزارت دفاع آمریکا به چین مبنی بر ارسال یک بالن جاسوسی به آسمان این کشور، با واکنش پکن همراه شد.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) گفت: «پکن در حال تحقیق درباره آنچه که آمریکا به‌عنوان یک بالن جاسوسی بر فراز قلمرو خود ادعا کرده، است.  امیدواریم با آرامش و توجه به منافع دوجانبه با موضوع بالون برخورد شود».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مائو با بیان اینکه چین هیچ قصدی برای نقض قلمرو یا حریم هوایی کشور دیگری ندارد، توضیح داد: «ما به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته و هیچ اطلاعاتی در مورد نقض حریم هوایی دیگر کشورها در دست نیست».

آمریکا نبرد با روسیه و چین را تمرین کرد

وی ضمن اشاره به بدون تغییر بودن تاریخ سفر وزیر خارجه آمریکا به چین، اظهار داشت: «ما اتهامات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه فقط به عقاید خود احترام می‌گذاریم را رد کرده و از ایالات متحده می‌خواهیم که در امور ما دخالت نکند».

این دیپلمات چینی در ادامه ضمن ابراز امیدواری درباره احترام گذاشتن همه کشورها به حاکمیت چین بر تایوان، تاکید کرد: «[آسمان] تایوان بخشی از حریم هوایی ما است و اظهار نظر در مورد نقض حریم هوایی ما در امور داخلی ما تداخل دارد.

مائو همچنین درباره ارتباط پکن-مسکو نیز تصریح کرد: «روابط ما با روسیه تاریخی و مستحکم است و به همکاری با این کشور در زمینه‌های مختلف ادامه خواهیم داد».

وی پیش از این نیز با بیان اینکه منطقه آسیا-اقیانوسیه عرصه رقابت ژئوپلیتیک نیست، ابراز امیدواری کرده بود ژاپن و ناتو به اظهارات مغرضانه درباره تهدید پکن پایان دهند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

کد خبر: 1169953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =