معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۱ / سرهنگ ثریا + عکس

فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» ساخته لیلی عاج، یکی از آثار راه یافته به چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، فیلم سرهنگ ثریا یکی از فیلم‌های مهم جشنواره چهل و یکم است. لیلی عاج یکی از فیلم اولی‌های امسال جشنواره است که با دستمایه قرار دادن موضوع پادگان اشرف مقر سازمان منافقین سعی کرده است با یک پروژه بزرگ وارد عرصه فیلمسازی شود. جلیل شعبانی تهیه‌کننده سرهنگ ثریا پیش از این نیز از فیلم اولی‌ها حمایت کرده و سال ۹۹ فیلم منصور که به زندگی سرلشگر ستاری می‌پردازد را به عنوان تهیه‌کننده در کارنامه دارد.

خلاصه داستان فیلم سرهنگ ثریا

«سرهنگ ثریا» تازه‌ترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که از زاویه‌ای متفاوت به حضور سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در پادگان اشرف می‌پردازد. این فیلم سینمایی اولین ساخته سینمایی لیلی عاج است و در خلاصه داستان آن آمده است: «این راه با گریه باز نمیشه!»

بازیگران فیلم سرهنگ ثریا

بازیگران: ژاله صامتی، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی، شهروز آقاپور

فیلم به غیر از بازی ژاله صامتی و البته بازیگران دیگر فیلم به مدد وجوه نمادین و عناصر بصری مانند بلندگوها، طبل‌ها، تجمع و شعاردادن‌ها زبان تصویری خاصی دارد که معنا و مفهوم صدا و آوایی که باید به گوش برسد را تداعی می‌کند. سرهنگ ثریا به تعبیری روایت همین صداها است؛ صداهایی که از آن سوی پادگان اشرف با بلندگوها و با صدای رسا فریاد می‌شود و قرار است به گوش آدم‌هایی برسد اما حکایت آنها به روایت قرآن کریم، صُمٌّ بُکمٌ عُمیٌ فَهُم لا یَرجِعونَ (سقره 18) است. برای همین اگرچه صداها فریاد شدند اما آرزوهای مادران و خانواده‌ها بر دل ماند و در نهایت ثریاها هنوز در آرزوی دیدن فرزندان خودند.

چند نکته درباره فیلم

  • در دهه ۹۰ توجه بسیاری به فعالیت‌های منافقین در قالب ساخت فیلم‌های مختلف شده است. بهروز شعیبی و محمدحسین مهدویان فیلمسازانی هستند که به بخشی از تاریخ این گروه تروریستی در آثارشان اشاره کردند.
  • حضور ژاله صامتی در قامت یکی از مادرانی که فرزندش درگیر گروه منافقین شده است از جذابیت‌های این فیلم است.

سرهنگ ثریا

انتهای پیام/

کد خبر: 1169955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =