واحدی: انقلاب اسلامی موجب جنبش‌های آزادی‌خواهانه و افول هژمونی آمریکا شد

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی با حمایت از حرکت‌های ضداستعماری نقش اساسی در گسترش جنبش‌های آزادی‌خواهانه و افول هژمونی آمریکا داشته است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک ایام دهه فجر و میلاد حضرت امیرالمومنان حضرت علی(ع) گفت: هر قدر که از شکل گیری انقلاب اسلامی می‌گذرد، تاثیرات عمیق تری از انقلاب را درک می‌کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: شاخص حرکت بزرگ ملت ایران در سال ۵۷ و رهایی از استکبار، آثار کلان خود را در مناسبات جهانی داشته است. بسیاری از روشنفکرنمایان، انقلاب اسلامی را جریانی زودگذر می‌پنداشتند، اما هویت تمدنی ایران که با معارف اسلامی غنی شده بود، در مقابل این تفکر ایستاد و نسخه جدیدی از مناسبت‌های اجتماعی را ارائه داد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تا امروز نسخه بی‌نظیر مقاومت را در همه ادوار ارائه داده است، گفت: یکی از دلایل آغاز جنگ تحمیلی و استمرار دشمنی تا به امروز، کاهش نفوذ غرب در منابع نفت و گاز منطقه غرب آسیا و شکست در مسلط کردن رژیم جعلی صهیونیستی بر تحولات منطقه است.

امیرواحدی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با حمایت از حرکت‌های ضد استعماری نقش اساسی در گسترش جنبش‌های آزادی‌خواهانه و افول هژمونی آمریکا داشته است، عنوان کرد: تمدن غرب امروز یک هماوردی تمدنی پیدا کرده و دشمن فهمیده است که همانطور که رهبر مسیر انقلاب در بیانیه گام دوم مطرح فرمودند، تمدن بزرگ اسلامی در حال شکل گیری است.

امیرعبداللهیان: آمریکا همچنان پیگیر مذاکره و گفت‌وگو با ایران است

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد: دشمن از همین رو تمام ابزارهای خود را برای مقابله با آن به کار بسته است که محصول آن جنگ ترکیبی است. جنگی که نقطه‌های امیدبخش را هدف قرار داده و به دنبال انحراف یا انصراف ملت ایران از مسیر پیشرفت است.

وی اضافه کرد: در تاریخ صدر اسلام هم مشاهده می‌کنیم هر زمان لشکر خودی به پشت خیمه‌های دشمن می‌رسید، دشمنان تزویر را به کار می‌بستند که نمونه بارز آن، بر سر نیزه کردن قرآن ها بود.

وی یادآور شد: همان جنگ نرم و ترکیبی که امروز خود به شکل پیچیده‌تر علیه جمهوری اسلامی ارائه می‌شود. در چنین شرایطی فرماندهی کل قوا، سال گذشته فرمان جهاد تبیین را به عنوان یک موضوع ضروری صادر فرمودند.

امیرواحدی با اشاره به دستاوردهای نیروهای هوایی ارتش در انقلاب اسلامی عنوان کرد: دهه فجر مقارن با بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام راحل در اوج دوران خفقان است و رژیم طاغوت از جایی که گمان نمی‌کرد، ضربه خورد و این حضور آگاهانه محصول یک گروه خاص نبود.
وی با اشاره به حضور غیرتمندانه نیروی هوایی ارتش در صف اول دفاع در برابر دشمن بعثی عنوان کرد: این ایستادگی به نحوی بود که کارشناسان رسانه‌های خارجی در تحلیل‌های خود گفتند که خلبانان نیروی هوایی ارتش ایران اجازه ندادند موتور هواپیماهای رژیم بعثی خنک شود و اولین پاسخ را به دشمن دادند. این نیروی هوایی همواره پای انقلاب بوده و خواهد بود.

امیر سرتیپ واحدی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش با رویش های انقلابی خود تا به امروز همواره پای انقلاب ایستاده است، تاکید کرد: شرکت موثر در رزمایش های تکنولوژی و مشترک در پهنه آسمان ایران عزیز و ایفای نقش حیاتی به عنوان حلقه بازدارنده در چرخه دفاعی نیروهای مسلح با روزآمدی انواع هواپیماهای بدون سرنشین و بدون سرنشین و تجهیز به تسلیحات هوشمند و نقطه زن عمومی بیانگر آن است که نیروی هوایی پس از جنگ تحمیلی تولدی دوباره یافت و امروز در خودکفایی تجهیزاتی به بلوغ رسیده است.

وی افزود: تحریم‌ها دانش و اراده متخصصان این نیرو را افزایش داده است. طراحی و ساخت هواپیمای شکاری و انواع پهپادها در کنار تعمیرات اساسی همه هواپیماها و همچنین، شکست انحصار تولید بسیاری از فناوری‌های نوین در بخش هوانوردی جزو دستاوردهای نیروی هوایی ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به دستاوردهای این نیرو در حوزه طراحی و تولید سامانه‌های بومی فرماندهی کنترل تاکید کرد: توان اداره صحنه نبرد با راهبرد مشترک از طریق انواع هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین توسط فرمانده کنترل متمرکز در بستر امن ارتباطی بومی محصول اعتماد به شعار «ما می‌توانیم» است. حضور در کنار مردم و امدادرسانی هوایی در زلزله های بم، کرمانشاه و خوی و همچنین سیل زدگان مناطق مختلف کشور از مصدایق شعار ارتش فدای ملت است.

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به خدمات نیروی هوایی ارتش به مردم تاکید کرد: خدمت‌رسانی در حرکت عظیم اربعین حسینی برگ زرینی در کارنامه نهاجا است. همچنین، در دوران فراگیری بیماری منحوس کرونا نیز فرزندان شما در نیروی هوایی ارتش تمام توان خود را برای ارائه خدمت به کار بستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =