السودانی در گفت‌وگو با بایدن: عراق نباید سکوی پرتابی برای حمله به همسایگان باشد

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در یک گفت و گوی تلفنی با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که خاک کشورش نباید به عنوان سکوی پرتابی برای حمله به همسایگان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از رسانه‌های عراق، دفتر رسانه‌ای «محمد شیاع السودانی» امروز جمعه در بیانیه‌ای از گفت و گوی تلفنی وی با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در عصر دیروز (پنجشنبه) خبر داد و افزود: در جریان این تماس تلفنی درباره روابط دو کشور و توسعه همکاری‌های مشترک در بسیاری از زمینه ها، گفت و گو و تبادل نظر شد.

این دفتر امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا در این تماس تلفنی ضمن حمایت از ثبات، امنیت و استقلال عراق و گسترش همکاری‌های دو کشور در چارچوب توافقنامه چارچوب راهبردی بین واشنگتن و بغداد تاکید کرد که از دیدگاه شیاع السودانی نخست وزیر عراق برای آینده‌ای مرفه‌تر برای مردم این کشور حمایت می‌کند.

مذاکرات ایران با عراق برای صادرات دام

السودانی نیز از رئیس جمهوری آمریکا به دلیل تعهد وی به تقویت و توسعه روابط با عراق در همه زمینه‌ها تشکر کرد و بار دیگر تعهد مشترک دو کشور برای شکست دائمی داعش را یادآور شد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز از سفر هفته آینده «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق به واشنگتن که بر گفت و گو برای فرصت‌های اقتصادی و همکاری در زمینه انرژی و آب و هوا متمرکز خواهد بود، استقبال کرد.

نخست وزیر عراق و رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه آرامش منطقه در گرو ثبات عراق است توافق کردند که نباید عراق یا نقاطی که مستشاران ائتلاف بین المللی که به دعوت دولت عراق برای مبارزه با تروریسیم در این کشور حضور دارند به عنوان سکوی پرتابی برای حمله به همسایگان مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس این بیانیه، همچنین مقرر شد طرفین در ماه‌های آینده برای تقویت روابط دوجانبه در تماس دائمی باشند.

بیانیه دفتر نخست وزیری عراق اضافه کرد که «عبدالله دوم» شاه اردن که به آمریکا سفر کرده است به نخست وزیر عراق و رئیس جمهوری آمریکا در این تماس تلفنی ملحق شد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، سه طرف در این گفت و گوی تلفنی توافق کردند که برای عراق و منطقه برخوردار از صلح از جمله پروژه‌های مشخص برای پیوند دادن منطقه به یکدیگر و تکمیل توسعه رفاه برای همه و حفظ روابط برادرانه قوی، با یکدیگر همکاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =