خواص چای سبز؛ ویژگی‌های شگفت‌آور یک دمنوش

چای سبز یکی از معروف‌ترین نوشیدنی‌های سالم در جهان به شمار می‌رود. این چای حاوی ترکیبی به نام کاتچین است که فواید ثابت شده‌ای برای سلامتی بدن دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آبرسانی و چربی‌سوزی تنها خواص چای سبز نیستند. گیاه چای سبز حاوی طیف وسیعی از ترکیبات سالم است. این چای سرشار از پلی‌فنول‌ها است که از ترکیبات طبیعی هستند و فواید زیادی برای سلامتی بدن دارند. کاهش التهاب و کمک به مبارزه با سرطان از جمله‌ی این فواید محسوب می‌شوند.

مضرات چای کهنه دمی

چای سبز حاوی نوعی کاتچین به نام اپی‌گالوکاتچین است. کاتچین‌ها آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی هستند که از آسیب سلولی جلوگیری می‌کنند و فواید دیگری هم دارند. این ترکیبات می‌توانند شکل‌گیری رادیکال‌های آزاد در بدن را کاهش دهند و از سلول‌ها و مولکول‌ها در برابر آسیب دیدن محافظت کنند. رادیکال‌های آزاد نقش مهمی در پیری و بروز بسیاری از انواع بیماری‌ها دارند.

اپی‌گالوکاتچین یکی از قدرتمندترین ترکیبات موجود در چای سبز است. تحقیقات مختلف به بررسی توانایی این ترکیب در درمان بیماری‌ها پرداخته‌اند. نتایج تحقیقات نشان داده‌اند که این ترکیب یکی از ترکیبات اصلی است که به چای سبز خواص درمانی می‌دهد. علاوه بر این چای سبز مقداری مواد معدنی دارد که به سلامتی بدن فایده می‌رسانند. چای سبز باکیفیت‌ بخرید، چون بعضی از چای سبزهایی که کیفیت پایین‌تری دارند، می‌توانند حاوی مقدار زیادی فلوراید باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =